• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je plaatst de code in Workbook_Open en Workbook_BeforeClose op de verkeerde plaats.

Van op die site:

Code:
The fastest way to get to the Private Module of the Workbook Object ([B]ThisWorkbook[/B]) is to right click on the Excel icon next to "File" and select "View Code"

Beide moeten dus bij ThisWorkbook staan en niet in een module.

Laatst bewerkt:
Ik zie dus geen excelicoontje naast bestand staan. Alleen eronder maar als ik daar op rechterklik krijg ik nergens iets van 'code bekijken' ofzow. Bestaat er geen simpelere manier?

Ik weet dat ik het ooit volgens een tutorial die ik niet meer vind voor elkaar heb gekregen met alleen macro's. Geen ThisWorkBookgedoe :confused:

In VBA waar je modules van je bestand staan, daar staat toch net boven ook ThisWorkbook???

Ja, goed. Dat heb ik kunnen aanpassen zoals het hoort denk ik. Nu komt er nog steeds diezelfde foutmelding.

En er is een foutmelding bijgekomen:

Compileerfout:

Er is een dubbelzinnige naam gevonden: Klok

Hoe moet ik het dan doen? Welke codes moeten precies waar staan om het te laten werken?:confused:

Beste Vis ta, aandachtig en begrijpend lezen is essentieel bij het gebruik van VBA. Lees daarom de uitleg van Wigi's link desnoods 2x of 3x alvorens je gaat experimenteren.
Dit gezegd zijnde, om je uit je lijden te verlossen

Plaats volgende code in ThisWorkbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01"), "Klok"
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Application.OnTime dTime, "Klok", , False
End Sub

en volgende code in een standaardmodule

Code:
Public dTime As Date
Sub Klok()
    dTime = Now + TimeValue("00:00:01")
    Application.OnTime dTime, "Klok"
    Calculate
End Sub

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de uitleg meerdere malen gelezen. Het punt is nog om het als leek op vlak van VBA te kunnen begrijpen!

Maar ik ben blij dat het nu eindelijk werkt. Hartelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan