• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd mag niet meewijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franskeman

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Goedenmiddag,

Ik ben een parkeersheet aan het maken en ben hier al redelijk ver mee.
Een ding krijg ik echter niet voor elkaar;

in kolom B laat ik een datum zien die ingevuld wordt als er een waarde doormiddel van validatie in kolom A staat.
In kolom C doe ik een validatie op naam waarna de kolommen D en E op basis van verticaal zoeken worden ingevuld.
Kolom F gebruik ik om de tijd te displayen die gekoppeld is aan kolom B.

En nu kom het.

In kolom G heb ik een selectievakje staan die als hij aangevinkt wordt de datum en tijd laat zien in kolom H. Op zich werkt alles echter als ik het selectievakje aanvink dan veranderen de tijden zowel in kolom H als in kolom F en dat is niet de bedoeling.

Op het moment dat ik het selectievakje in G aanklik moet er alleen een verandering komen in H (de actuele tijd van dat moment) en moet de tijd in F ongewijzigd blijven.

Wie oh Wie kan mij helpen want ik zie het gewoon niet.

Met vriendelijke groet,

FransBekijk bijlage Testdocument1.xlsm

Je gebruikt in kolom B de functie Now(). Dat is altijd de huidige datum/ tijd mits formules worden herberekend. Dat is exact wat er gebeurd. Deze waarde zal vastgezet moeten worden. Alleen weet ik niet precies wat je bedoeling is. Moet in kolom B de datum en in kolom F de datum van aanmelden van een bezoeker komen? Dus bv. als je de naam invult in kolom C?

Overigens gebruik je in kolom G ook Now(). Ik neem aan dat deze vastgezet moet worden op het moment dat het vinkje wordt geplaatst?

Als je in kolom A een tag oproept dan moet hij automatisch in B de datum laten zien.
In kolom F laat hij dan de tijd zien welke middels de cel eigenschappen in opgesplitst dus de waarde in B en F zijn identiek alleen worden ze anders uitgelezen.

Dus bij uitgifte van een tag geeft B de datum waarop hij is uitgegeven en F de tijd waarop hij wordt uitgegeven.

als je in G het selectiehokje aan vinkt moet hij in H de datum en tijd laten zien van het moment dat de tag wordt ingeleverd.
Je moet dus twee verschillende tijden zien.

Echter als ik nu het selectiehokje aan vink dan wijzigt hij ook de tijd in kolom F en dat mag dus niet.

Voorbeeld persoon 1 komt om 09:00 uur en hij krijgt tag 24 dan staat er in B (18-10-2016) en in F (14:25)
Zodra de tag door persoon 1 bijvoorbeeld 10 minuten later ingeleverd wordt en G wordt aangevinkt dan moet hij dus weer de datum (18-10-2016) en dan de actuele tijd neezetten (14:35) en mag F dus niet mee veranderd worden.

Groet

Frans

Dank je wel Sylvester-ponte & natuurlijk Peter B voor jullie reacties. Het bijgevoegde document werkt precies hoe ik het voor ogen had.
Het is mij alleen niet duidelijk hoe je dit voor elkaar krijgt :-(. Het belangrijkste is dat het werkt TOP!!!

Als ik daar kijk dan zie ik Sub klikbox()
'
' klikbox Macro
'

'
Range("H2").Select
End Sub

Ik vind het prachtig maar begrijp er geen snars van :-)

De datum & tijd inname (kolom H) werkt nog steeds met Now() in de oplossing van Sylvester Ponten. Daar was ik mee aan het stoeien, echter betekent dat volgens mij dat je voor iedere checkbox een stukje code moet definiëren. Tenminste, ik heb geen idee of je een algemene code voor alle checkboxes kunt maken

Helaas werkt hij toch niet helemaal zoals het zou moeten.
Ik in kolom F de tijd uitgifte staan en in kolom H de inname.
VB:
F2 = 15:20 en H2 = 15:30
als ik nou een regel verder ga en ik voer hier data in dan
VB:
F3 = 15:35 dan veranderd hij H2 in de zelfde tijd als F3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan