• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd overnemen van aangepaste cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuart1

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2014
Graag wil ik de datum en tijd in cel A1 apart overnemen, maar doordat dit een aangepaste cel is krijg ik cijfers als waarde i.p.v. datum en tijd.
In cel B1 wil ik de datum (eerste 10 tekens) plaatsen en in cel C1 wil ik de tijd (laatste 8 tekens) plaatsen.

Is er een manier hoe ik de waardes kan overnemen zonder cijfers te krijgen?

Bijlagen

Code:
B2 =INTEGER(A2)
C2 =REST(A2;1)

En even de celeigenschappen aanpassen naar het gewenste formaat.

Thanks dit is inderdaad wat ik bedoel. Zou je mij nog kunnen helpen met een vraag?
Als volgt wil ik berekenen in hoe vaak gebeld wordt in een bepaalde tijdperiode op een bepaalde dag.
Dit aantal wil ik weergeven in blad 2 en hiervoor heb ik (waarschijnlijk) een dubbele aantal.als functie nodig.

1 aantal.als functie voor de datum lukt mij, maar de volgende stap om de tijdperiode af te bakenen gaat mij niet goed af.

Wat ik uiteindelijk wil weergeven is: hoe vaak er gebeld wordt tussen 00:00-00:59, etc, etc op een bepaalde dag van de maand.
In de bijlage heb ik het bestand toegevoegd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan