• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum en tijd samenvoegen en ermee rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een forum Timmiesch, kun je vragen stellen zoveel je wil, daar is het voor bedoeld.
Maar het behoort tot de ongeschreven regels van een forum (en ook tot de elementaire regels van fatsoen) dat je degenen die antwoorden, ook een reactie geeft, zodat zij - en ook anderen - weten of hun reactie het gewenste effect heeft gehad. Ik vermeld als voorbeeld dit topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...tsen-op-basis-van-spaties?highlight=timmiesch

waar anderen en ikzelf uren tijd aan besteedden om je van dienst te zijn, maar waar je niet
eens de moeite nam (om geen andere bewoordingen te gebruiken) om te reageren.

Ik heb de uitkomst hiervan nog niet gevonden, ben aan het puzzelen en zodra ik de uitkomst gevonden heb was ik van plan een reactie te plaatsen.
Maar mijn vraag was daarentegen een formule en ik heb uitgelegd waarom, dat men dan met macro's komt kan ik niet veel mee...
De uitkomst komt wel zodra ik deze heb, op het moment kan ik dus weinig zinnigs antwoorden. Snapje?

In I2:
Code:
=GEHEEL((D2+E2)-(G2+H2);0)
opmaak standaard

In J2:
Code:
=REST((D2+E2)-(G2+H2);1)
opmaak :mm

geen antwoord geven getuigt van weinig respect voor iemand zijn inspanningen. een antwoord zoals daarnet is het minste wat je kan doen.

andere vraag zie bijlage

Bijlagen

Heb ook mijn bijdrage klaar voor het probleem:
Kan je de resultaten vergelijken.

Cobbe

geen antwoord geven getuigt van weinig respect voor iemand zijn inspanningen.

Begrijp wat je bedoeld, had moeten reageren maar heb dat niet zo bedoeld en dus is me een reactie tot vanochtend erbij ingeschoten.

Super bedankt voor deze reactie, ook die van jou Cobbe. Zijn beide bruikbaar en ga er gebruik van maken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan