• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd van opslaan weergeven in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Ik heb een probleem. Ik heb een excelbestand gemaakt met verschillende bladen met verkoop/beschikbaarheidsoverzichten daarin. Collega's van mij hebben een .htm bestand waarin altijd de laatst opgeslagen versie zichtbaar is. Ik wil nu in een cel (H2) de datum en tijd weergeven van het moment dat het werkblad is opgeslagen. Dit mag dmv een macro waarbij ik dus het blad opsla en de gegevens in H2 worden bijwerkt of dmv een andere mogelijkheid.

Plak dit in de code van ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)

Sheets("Naam van het blad").Range("welke cel").Value = Now

End Sub

Pas naam van blad en cel nog aan. Zet de opmaak van die cel ook op hetgeen je wil, bv. dd/mm/jjjj u:mm

Wigi

Dit werkt bij mij nog niet. Ik krijg een foutmelding, Compileerfout; dubbelzinnige naam; Workbook_BeforeSave. (ik plak het waarschijnlijk op de verkeerde manier.)

Of moet ik dit gewoon in het werkboek plakken zonder dat deze macro aan een knop toegewezen dient te worden maar dat het een functie is die hij uitvoert wanneer er opgeslagen wordt? :shocked:

Is het niet mogelijk om dmv een macro de toetscombinatie voor datum & tijd te geven? Dus; selecteer cel H2, invoegen Ctrl + ; en Ctrl + Shift + : ; klaar?

Moet toch maar eens een cursus VBA doen.

Of moet ik dit gewoon in het werkboek plakken zonder dat deze macro aan een knop toegewezen dient te worden maar dat het een functie is die hij uitvoert wanneer er opgeslagen wordt?

Klopt! Rest van de code kan weg.

Is het niet mogelijk om dmv een macro de toetscombinatie voor datum & tijd te geven? Dus; selecteer cel H2, invoegen Ctrl + ; en Ctrl + Shift + : ; klaar?

Tja, wat wil je nu? :confused:

Moet toch maar eens een cursus VBA doen.

Affirmatief ;)

Ok Nog eens proberen dan, en wat ik wil is de gemakkelijkste oplossing voor mijn probleem. :)

Bedankt nog overigens voor de moeite. Ik laat je nog even weten of het werkt. dat gaat vandaag niet meer lukken omdat de bestanden op een server staan die momenteel verhuisd wordt. Maandag ben je de eerste.

*edit* Thuis toch maar even getest en it works like a charm. Wigi Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan