• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum en tijd vastleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Voor mijn werk moet ik een programma gebruiken dat met een druk op een knop zowel de datum als de tijd vastlegt. Dit moet meerdere keren per dag plaatsvinden. Daarnaast moet uit een rapportage blijken hoevaak en met welke tussenpozen op de knop gedrukt is. Ik heb dus eigenlijk verschillende vragen.

1 Is dit iets voor Excel of zijn er betere suggesties
2 Op welke manier kan ik met 1 druk op de knop dit soort gegevens vastleggen
3 Op welke wijze kan ik datum en tijd opslaan in een werkblad. Met de functie NU en VANDAAG worden telkens alle andere tijden gecorrigeerd naar vandaag.

Een druk op de knop is geen druk op een toetsenbord maar een druk op een knop die tegen de muur wordt gehangen.

Ik hoor graag van jullie

Inmiddels ben ik een stap verder en kan ik met behulp van een macro de tijd en datum vastleggen.
Waar ik nu nog op zoek naar ben dat ik deze macro kan uitvoeren met een externe drukknop. (schakelaar)
Kan iemand me hiermee op weghelpen

Ik neem aan dat je code in een gewone module staat.

Maak een gewone (besturingselement) knop op je werkblad, dan opent zich een venster, klik op je codenaam en klik OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan