datum en tijd verandert bij kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Een bestand gemaakt in 2011 om 14:20 uur staat in een map.
Dit bestand wil ik kopiëren naar een andere map.
Ik selecteer het bestand en dan Ctrl+C
Klik op de andere map en dan CTRL+V
Dit gaat goed maar ik merkte dat het bestand in de nieuwe map als gemaakt en de tijd de datum van vandaag krijgt niet de originele datum en tijd.
Wat is hiervan de oorzaak? waarom wordt niet gewoon de aanmaak datum en tijd meegenomen naar de nieuwe map?
Geen groot probleem maar wel irritant.
bvd voor uitleg.
Belinda

Bij een kopie, maak je eigenlijk een nieuw bestand. Daarom wordt de huidige datum en tijd gegeven.

Een sneller antwoord is haast niet mogelijk, bedankt hiervoor.
Begrijp alleen niet waarom een kopie een feitelijk een nieuw bestand is.
Bestaat er een "truuk" om toch de juiste aanmaakdatum en tijd ook in dit nieuwe bestand te krijgen.
Voor een paar bestanden is het geen probleem om de datum en tijd aan te passen aan de oude waarden maar als het veel bestanden zijn die verplaatst moeten worden dan is dit toch vervelend en tijdrovend.
Belinda

Het kan met robocopy, en andere backup / sync programma's. Maar standaard doet windows dat inderdaad niet op NTFS.

Als u het niet weet wie dan wel?
Er zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan de datums en tijden handmatig aan te passen.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Belinda

PS de vraag laat ik nog even openstaan, je weet maar nooit . . .

Omdat ik geen reactie meer heb gezien: ik heb hierboven nog een suggestie geplaatst

Allemaal bedankt voor de inbreng.
In de praktijk gebruik ik ipv Windows Verkenner het programma PowerDesk en daar zit ingebakken een optie om datum en tijd aan te passen van files.
Gelijk Edmoor kan ik zeggen Mission Accomplished.
Belinda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan