Datum en tijdweergave in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvonne001

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
5
In de icon voor tijd en datum weergave onderin mijn balk, krijg ik geen cijfer in de maand getoond. Ipv vrijdag 2 april 2010 krijg ik vrijdag april 2010 het cijfer 2 ontbreekt.

Hoe stel ik dat bij?
Bij eigenschappen voor datum en tijd kan ik op het juiste cijfer aanklikken, het geeft echter nadien niet de gewenste weergave.
Wie help me hier uit?

Yvonne
 
Yvonne,

Je moet even naar je Configuratiescherm, dan naar Landinstellingen.
Bovenin zie je staan "Nederlands (Nederland)" (als het goed is).
Daarnaast klik je op "Aanpassen".
Dan ga je naar het tabblad "Datum", waar je het formaat van je datum-notatie kunt aanpassen.

Succes!
 
Viper,

Dank je wel, dat scheelt alles! Ik ben weer helemaal "bij de tijd"!
Handig zo'n forum.

Yvonne
 
Was je daar zelf niet op gekomen dan, om in het configuratiescherm te kijken, yvonne?
 
Haha ... hoe is het mogelijk hè, ik hoop dat je er niet van wakker ligt.
Ik had via datum en tijd aanpassen gezocht, mocht echter niet baten.

Toch maar handig hè, dat er vriendelijke mensen zijn die me er even uit hielpen.
 
ja kan gebeuren he, valt dus niet mee, zo'n complexe machine als de computer :)
en als je nou helemaal op de hoogte gehouden wilt worden wat de computer betreft, moet je hier kijken :
http://www.schoonepc.nl/

en de datums en tijd stonden wel goed achter je bestanden bij een gedetailleerde weergave van je bestanden in de verkenner?
 
Ach, als je bedenkt dat ik dat complexe ding net nog volledig zelfstandig had geïnstalleerd had zonder echte kennis, dan valt alles razend mee hoor, ik hoorde nog iemand vertellen dat hij dan liever dat ding het raam uit gooide dan daaraan te beginnen.
Een dat dan het gemis van dat ene cijfertje bij de datum mijn probleem was, dan ben ik niet ontevreden.
Hoe dat stond met die datums achter gedetailleerde beschrijvingen, géén idee, die staan nu in ieder geval goed.

Maar wat deed je schrijven: "Was je daar zelf niet op gekomen dan, om in het configuratiescherm te kijken, yvonne?"
Die vraag kan je stellen bij ieder die een vraag stelt op dit forum.
Ben je over de eerste schrik heen, dat ik dáár nog niet was op gekomen? Persoonlijk zit ik daar niet zo mee.
 
hallo weer yvonne007, als ik zo'n zelfde probleem zou hebben, dan had ik uiteraard wel eerst bij alle configuratie-instellingen van mn pc gekeken.
ik ben helaas zo'n iemand dat als ik iets nieuws koop, en dat doe ik veel :) dan lees ik eerst de handleiding(en) grondig, ik ken veel mensen die de meest dure en nieuwe spullen kopen en gebruiken en die meteen als eerste maar de handleiding wegpleuren..en dat vind ik zonde voor het milieu ook en de fabrikant schrijft zoiets niet voor niets uiteraard..nu slaat dit niet op jou, hopelijk, maar ik neem toch aan dat je ooit wel eens in de configuratiescherm bent geweest?

hopelijk stoot ik Viper71 niet voor het hoofd hiermee nu met mijn reactie hier, want anders krijg ik wellicht weer een cookie van eigen deeg van hem op mijn vraag elders in dit forum :) gelukkig heb ik wel een CookieCuller in mn browser :)
 
Duidelijk dat jij mij niet bent.

Overigens, hoe dacht je dat ik mijn pc had geïnstalleerd, zonder handleiding ooit?

Voorlopig ben ik Viper71 zeer dankbaar voor zijn behulpzame en positieve instelling !!!
 
hallo weer,
je zult je pc wel met een handleiding hebben geinstalleerd, maar elk (software)programma heeft zn eigen handleiding ook weer, op de pc bedoel ik dan he :) in de helpbestanden.:)

ik ben Viper71 ook heel dankbaar :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan