• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum en user weergeven na veranderen celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasSchuring

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Ik ben de volgende macro tegengekomen die het truukje doet wat ik zoek.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Or Target.Column = 2 Or Target.Column = 3 Or Target.Column = 4 Then
If Target.Value >= 0 Then 'verander indien nodig
Application.EnableEvents = False
Cells(Target.Row, 5).Value = Date
Cells(Target.Row, 6) = Environ("username")
Application.EnableEvents = True
End If
End If
End Sub

Nu wil ik alleen dat hij de wijzigingen van kolom 1 in kolom 5 en 6 plaatst en de wijzigingen van kolom 2 in 7 en 8 enz enz...
Ik heb al zitten rommelen in de macro maar alle wijzigingen die ik maak slopen hem alleen maar....

Kan ik deze macro bijvoorbeeld 3 x onder elkaar plaatsen met alleen 1 target column??

Ik ben benieuwd wat ik verkeerd doe...

alvast bedankt
groeten
Bas

Laatst bewerkt:
1. Van vba-code wordt verwacht dat je die op het forum tussen codehaken plaatst.
2. Je vraag is onduidelijk: je wil zowel alle wijzigingen in een kolom naar een andere kolom plaatsen, anderzijds wil je ook datum en gebruikersnaam weergeven. Wat als die twee met elkaar in conflict komen?

excuses.

Ik zal proberen de vraag duidelijker te stellen. Met bovenstaande macro wordt er een datum + tijd en user aangegeven in de cellen van kolom 5 en 6
Ik wil eigenlijk de formule zo aanpassen de de data en user voor wijzigingen in kolom 1 worden aan gegeven in kolom 5 en 6 en de wijzigingen in kolom 2 in 7 en 8 en zo verder.

Hoe kan ik deze macro uit elkaar halen zodat dat werkt?

Zo (voorbeeld):
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Columns("A:D"), Target) Is Nothing And Target.Value > 0 Then
With Target
.Offset(0, 4).Value = Date
.Offset(0, 5).Value = Environ("username")
End With
End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan