• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum filteren in een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurma

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Als ik een macro maak in office 97, en ik laat hem filteren op een datum dan maakt hij de desbetreffende selectie wel blauw maar laat een leeg veld zien.
Het zelfde effect krijg je ook als je een datum selecteer die niet in de kolom voorkomt.
Gebruik je de datum als getal dan doet de macro het goed?

Ik heb de vraag nog een keer omschreven voor de duidelijkheid.

Ik heb in een kolom 2 data staan, nl. 31-12-2003 en 31-12- 2004 (celopmaak aangepast, d-m-jjjj). Als ik via autofilter filter op 31-12-2004 krijg ik keurig mijn overzicht, maar zet ik in een macro:
Selection.AutoFilter Field:=8, Criteria1:="31-12-2004" dan wordt er niets gevonden.
Hoe moet ik dit oplossen?

# ipv " ?

Ik weet het niet zeker maar moeten datums niet omgeven worden door # in plaats van " dus geen "31-12-2004" maar #31-12-2004#.

Jammer,

Heb het geprobeert maar ook dit helpt niet.
Ik denk dat dit een bug in Excel is?

Ik ben weer iets dichter bij het probleem (oplossing)
De macro heeft namelijk ruzie met de europese instelling van onze datumnotatie. Doe je deze aktie maar dan met amerikaanse datumnotatie dan gaat het wel goed???
Misschien weet iemand om dat te omzeilen....

Het zou iets kunnen te zien hebben met de Windows-instellingen.

Misschien eens iets aanpassen in Control Panel - Regional Setting?????

Groetjes - Marrosi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan