• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgexcel

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Als ik in een formulier in excel de formule isdate gebruik bij een veld waar 31-12-2008 in staat, wordt dit als geldige datum gezien. Als ik 12-31-2008 invul, wordt dit ook gezien als geldig(dag en maand worden omgedraaid).
Hoe kan ik dit voorkomen, dus dat 12-31-2008 als geen geldige datum gezien wordt.

mvg
George

Als ik in een formulier in excel de formule isdate gebruik bij een veld waar 31-12-2008 in staat, wordt dit als geldige datum gezien. Als ik 12-31-2008 invul, wordt dit ook gezien als geldig(dag en maand worden omgedraaid).
Hoe kan ik dit voorkomen, dus dat 12-31-2008 als geen geldige datum gezien wordt.

mvg
George

wil je hierop een foutmelding hebben?

bij valideren kan je kiezen voor: toegestaan datum ......
Als je dit toepast werkt het volgens mij wel. Tevens kan je zo fout meldingen naar eigen wil aanpassen.

p.s. valideren vind je onder data en bij excel 2007 onder gegevens.

je kan er misschien voor kiezen om bij de input het formaat "00000000" te gebruiken.
dus bv 01012009 en een bewerking op deze los te laten om de juistheid te controleren naar datum-formaat

Blijft toch nog maar relatief. De reden dat 12-31-2008 een geldige datum is omdat VBA dit intern vertaalt. Wat doe je dan met 03-05-2008?
Je zou de datumnotatie op dd-MMM-yyyy kunnen zetten, dan komt er 31-DEC-2008 te staan en is het meteen duidelijk....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan