• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum hoogte waarde..

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy_v

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Ik heb in Kolom A datums staan. En ik Kolom B cijfers.
Nu wil ik in D1 het de hoogte waarde uit Kolom B weer geven. Dit lukt met met =MAX(B1:B200). Maar nu wil ik in E1 de datum die bij deze hoogte waarde hoort weer geven.

Heeft iemand een idee?

Dus al in B7 de hoogste waarde staat dan moet de datum van A7 weer gegeven worden in E1.

Bij voorbaat dank

Wat dacht je van VERT.ZOEKEN met als zoekwaarde het gevonden MAX ?

Beste eddy_v ;)

Zet volgende formule in cel E1

Code:
=ALS(C1="";"";VERSCHUIVING(B1;VERGELIJKEN(C1;B1:B10;0)-1;-1;-1;1))

Groetjes Danny. :thumb:

Danny

Wel even vergeten in cel C1 volgende formule te zetten:

=GROOTSTE(B1:B200;1)

Cobbe

Persoonlijk vind ik in E1 =vert.zoeken(C1;A1:B200;2;1) eenvoudiger en gemakkelijker te begrijpen.idem in C1 =max(A1:A200)
Trouwens kunnen er meerdere max.waarden in kolom A voorkomen en zo ja wat dan ?

Beste anton44

Persoonlijk vind ik in E1 =vert.zoeken(C1;A1:B200;2;1) eenvoudiger en gemakkelijker te begrijpen.idem in C1 =max(A1:A200)

Dus al in B7 de hoogste waarde staat dan moet de datum van A7 weer gegeven worden in E1.

Deze formule kan enkel lukken als kolom A en B gedraaid zijn.
Ge moet tegenovergesteld zoeken, dus van kolom B naar A zoeken en dat kan niet met VERT.ZOEKEN wel met VERSCHUIVING :eek:

Laatst bewerkt:
Beste anton44

Danny, heeft u dat getest ? In Excel2007 uitgeprobeerd en geen probleem. In kolom A de waarden en kolom B de datums.

Deze formule kan enkel lukken als kolom A en B gedraaid zijn.
Ge moet tegenovergesteld zoeken, dus van kolom B naar A zoeken en dat kan niet met VERT.ZOEKEN wel met VERSCHUIVING :eek:

Danny,
Je hebt gelijk. Heb kolom A en B verwisseld in mijn test. Desondanks zou ik zelf kiezen om dat te doen i.p.v. VERSCHUIVEN. Het is maar waar je het liefst mee werkt, nietwaar.

Hallo allemaal,

Ten eerste al super bedankt voor jullie reactie's
Ik ben al een stuk verder.

Alleen een hele goede opmerking van Anton 44

Is het dan op een of andere manier mogelijk op de twee datum met ook de hoogte waarde in F1 komt? en zo 3de maal de hoogste waarde datum in G1 komt?

Hallo allemaal,

Ten eerste al super bedankt voor jullie reactie's
Ik ben al een stuk verder.

Alleen een hele goede opmerking van Anton 44

Is het dan op een of andere manier mogelijk op de twee datum met ook de hoogte waarde in F1 komt? en zo 3de maal de hoogste waarde datum in G1 komt?

Zo zo het kunnen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de ruimte.
Zie bestand.
Groeten, Ton

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt,

Hier kan ik weer mee vooruit.

Kan dit weer worden afgesloten

Beste eddy_v ;)

De datum 31/11/2008 staat wel als datum enkel het feit is dat 31 november niet bestaat, verander dit in 30/11/2008.
Dan zal de formule van hoogste naar laagste waarde wel in gevuld worden.

Beste eddy_v ;)

De datum 31/11/2008 staat wel als datum enkel het feit is dat 31 november niet bestaat, verander dit in 30/11/2008.
Dan zal de formule van hoogste naar laagste waarde wel in gevuld worden.

Danny, inderdaad !
Van de andere kant, want er stond was wel tekst. (niet herkend als datum)
De opmerking dat de datumkolom geen tekst mag bevatten blijft relevant voor de aangeboden oplossing.
Was dat een bewuste of onbewuste instinker ?:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan