Datum in access-herinnering naar outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hoi,

Is er iemand die weet hoe je een datum in access kunt koppelen aan de agenda van outlook.

Het volgende is het geval:

Ik heb een tabel en een formulier gemaakt... Wij gaan binnenkort aan de gang met direct mailing en daar moet op gevolgt worden.. Dit betekend vandaag een mail eruit en 7 dagen later moeten wij die zelfde klant nogmaals benaderen. Op dit moment hebben wij een database met meer dan twee honderd klanten..

Dus ik voer de datum in van de dag dat we de mail hebben verstuurd, en voer een datum in (een week later) en daar krijg ik een herinnering van in mijn outlook om die persoon nogmaals te benaderen.

Het zou geweldig zijn als er iemand is dit dit misschien al heeft gedaan of weet hoe hij/zij mij op weg kan helpen.

Bedankt,

wat heeft het voor zin om dit in outlook te willen doen?

als je in je tabel de datum van het bericht plaatst, een een opvolgdatum, dan (dagelijks) een lijstje uitdraait voor de follow up heb je precies wat nodig is.

wat jij wil kan wel maar is niet eenvoudig.

Natuurlijk kan ik elke dag de lijst bekijken, maar ik heb op dit moment een lijst met 200 klanten, die lijst is misschien volgend jaar het dubbelen. Op dat moment wordt het een lastig process. Daarom dacht ik dat het misschien handig zou zijn om dit te automatiseren.

Het is geen probleem als ik of een herinnering ontvang in Outlook, of misschien een knop plaats in mijn formulier die dit tabel met datums doorloopt en een signaal geeft wanneer er een opvolging moet plaats vinden.

Maar hoe koppel ik die knop?? En hoe lastig is het koppelen van Outlook?

Bedankt

Laatst bewerkt:
Wat is er voor nodig om dit toch naar outlook te transporteren??

Hoi claciar,

Je kunt Microsoft Outlook (Outlook Express weet ik niet) koppelen aan een database.
Dit is te doen met VBA. VBA in outlook is mijn inziens te beperkt, maar niet onmogelijk (denk ik):confused: .

Makelijker is om bijvoorbeeld vanuit Access te gaan mailen.
Hoe je dit precies kunt maken, kan ik je niet uitleggen, daar is het te complex voor.

Suc6

hi Arno,

Het is me wel gelukt om in access formulier een knop te koppeld aan outlook voor e-mails, dat is niet zo lastig als je maar weet waar je dit gene moet instellen. Maar nu een datum koppelen aan outlook agenda??

Ik heb verschillende forums afgezocht maar dat heeft niks opgeleverd.

Claciar

Hoi claciar,

Dit zou ik zo 1,2,3 ook niet weten. Maar waarom de outlook agenda gebruiken?

Je kunt toch als je vanuit access je mail verstuurd, een entry maken in je eigen database, met daarin de datum van verzending. Iedere keer dat je dan access opstart kun je hem laten kijken of er 7 dagen voorbij zijn, zoja dan wederom een mail versturen.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan