• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in cel g 2 laten komen als de macro gelopen heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik heb een macro die het bestand gaat opslaan met in de naam de datums die in tabblad data aanmaak in kolom a staan .
Nu zou ik daar graag aan toevoegen dat in het bestand die datum ook in cel G 2 komt te staan in het tabblad.
Ik heb Range(“g2”).value = Format(CDate(.Cells(i, 1)), "dd-mm-yyyy") toegevoegd aan de reeds bestaande code maar hij loopt steeds vast op CDate.
Wat doe ik verkeerd ?

Code:
Sub Aanmaak_Blad_Data_Entry()

For i = 1 To 23
  With Sheets("Data Aanmaak")
    pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak Dagrapporten\aangemaakte" & Format(CDate(.Cells(i, 1)), "yyyy mm") & "\Data Entry"
    naam = "Dagrapport PC Data Entry " & Format(CDate(.Cells(i, 1)), "dd-mm-yyyy") & ".xlsm"
  End With

Range(“g2”).value = Format(CDate(.Cells(i, 1)), "dd-mm-yyyy")

ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam, 52
Next i
End Sub

Laatst bewerkt:
Lijkt mij logisch. Wat zal het rode gedeelte doen? (met of zonder Cdate)

Code:
Range(“g2”).value = [COLOR="#FF0000"]Format[/COLOR](CDate(.Cells(i, 1)), [COLOR="#FF0000"]"dd-mm-yyyy"[/COLOR])

Laatst bewerkt:
Heb hem werkende gekregen door de regel net boven de end with te zetten , en de "" voor datum en achter datum weg te halen.
En door de celeigenschappen van G2 op datum formaat te zetten.

Toch bedankt voor jullie reacties :thumb:

Code:
Sub Aanmaak_Blad_Data_Entry()

For i = 1 To 23

With Sheets("Data Aanmaak")
    pad = "G:\Pakketten\Mag-Data\Aanmaak Dagrapporten\aangemaakte\" & Format(CDate(.Cells(i, 1)), "yyyy mm") & "\Data Entry\"
    naam = "Dagrapport PC Data Entry " & Format(CDate(.Cells(i, 1)), "dd-mm-yyyy") & ".xlsm"
    Range("g2").Value = Format(CDate(.Cells(i, 1)), dd - mm - yyyy)
  End With

ActiveWorkbook.SaveAs pad & naam, 52
Next i
End Sub

Laatst bewerkt:
Puur uit nieuwsgierigheid.
Waarom ga je het bestand 23 keer opslaan?

Staat 23 in de code omdat er max 23 werkdagen in 1 maand kunnen voorkomen. En ik voor elke werkdag in het begin van de maand een bestand moet aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan