• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in cel stapgewijs met 1 dag ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Kan ik in een cel met een datum deze stapgewijs met 1 dag ophogen doormiddel van een macro, of knop?
Ik heb dit geprobeerd met een kringveld maar dit werkt niet goed omdat ik daar alleen een getal kan invoeren wat niet hoger is dan 30000.

Zet in A1 een datum en vervolgens in A2: =A1+1
Trek hem door naar A3 en hij telt er weer een dag bij, enzovoort.
Als dit niet is wat je bedoeld moet je even een voorbeeld documentje plaatsen.

Als het enkel is om een lijst aan te leggen kan je in cel A1 de datum invullen en deze gewoon doortrekken tot waar je wil (hij telt telkens een dag per cel er bij).

mvg,Luc

Het gaat om een formulier wat ik zo nu en dan moet printen.
In cel C14 staat een datum, bijvoorbeeld 03-06-2014.
Als ik morgen het formulier heb aangepast wil ik simpel de datum in cel C14 met 1 klik 1 dag verder kunnen zetten.

=today() daar heb ik ook al aan gedacht.
Maar het komt wel eens voor dat ik het formulier een aantal dagen van te voren maak en print en dan dus de datum van bijvoorbeeld 2 dagen later op het formulier wil hebben.

Dan gebruik op zo'n moment in C14: =Today+2
Anders moet je er een macro voor hebben.

Ik ben er inmiddels zelf al achter gekomen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

2 macro's en 2 drukknoppen en klaar is kees.

Code:
Sub Datum_cel_C14_plus_1()

Range("C14").Value = 1 + Range("C14").Value

End Sub

Sub Datum_cel_C14_min_1()

Set myCell = Range("C14")

myCell.Value = _
 myCell.Value - 1

End Sub
Bedankt voor de reacties.

Precies. En dat zou je bijvoorbeeld met een spinbutton leuk kunnen visualiseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan