• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Hoe kan ik bij openen workbook, waarbij slechts één weekblad is, onmiddellijk de huidige datum krijgen in kolom A e, dit op de eerste blanco cel an kolom A
Met gewaardeerde dank

Excel kent geen kolom A e. Wat is an kolom A? Neem de tijd om een vraag te formuleren en plaats een voorbeeldbestand. Qua code zal het niet zoveel voorstellen.

Met dit in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    With ActiveSheet
        Cells(.Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1, 1) = Date
    End With
End Sub

@edmoor, Bijzondere code in mijn optiek. Bij een Workbook_Open() kom je toch altijd in de ActiveSheet? En het moet in kolom A e komen:d

Als het maar werkt.
EN kolom A e mag 'ie zelf opzoeken :cool:

Sorry de bedoeling van A e, was een typefouten
Moest zijn A en
In ieder geval mijn dank voor de aangegeven oplossing
Werkt zoals gevraagd !!

@edmoor, deze macro werkt wel maar niet automatisch bij openen van dit workbook. Ik moet deze macro telkens oproepen en uitvoeren om het vereiste resultaat te bekomen.
Ontbreek ik iets ?

Kan wel iets minder uitgebreid.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
   Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).offset(1) = Date
End Sub

HSV, heb jou macro ook geprobeerd,doch hetzelfde resultaat : werkt slechts bij het drukken van de knop “Uitvoeren” en doet het niet automatisch bij openen workbook

Die van HSV werkt prima, maar moet je wel in de ThisWorkbook sectie zetten uiteraard.
Net als die van mij overigens, wat loek010 ook al liet zien.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik kan deze niet werkende krijge . Deze macro staat onder Thisworkbook, Module1
Is dit correct?

Nee. En dat kan ook niet.
Hij staat OF in ThisWorkbook OF in module1.
En hij hoort dus in ThisWorkbook.
Kijk in het document dat loek010 plaatste.

Eindelijker ik het kunnen fixen. ZEer bed kt allen die hieraan hebben meegewerkt.
Bedankt voorjullie geduld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan