Datum in kolom A > bereken weeknummer in kolom B

Status
Niet open voor verdere reacties.

popmarter

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo,

In kolom A heb ik een datum. Ik wil dat automatisch in kolom B het weeknummer verschijnt. In Excel was dat al even prutsen, kan dit in Access makkelijker?

Dat kan wel, maar waarom zou je dat doen? In Access zet je berekende gegevens, zoals weeknummers, in een query of bereken je op een formulier. Je slaat ze in ieder geval niet op in een apart veld.

Euh, ok dat is ook wel de bedoeling. Mensen tikken de datum in een formulier (datumveld) en dan moet in het tekstvak ernaast het weeknummer komen. Ik dacht dat tekstvak te laten verwijzen naar kolom B in dit voorbeeld. Maar goed, als het makkelijker kan...

Je zet de formule op het formulier, lijkt mij. Bijvoorbeeld in een tekstveld: =Format([DatumVeld];"ww")

Maar waar zet ik dat precies? (ergens bij Properties van een tekstvak??)

De formule gebruik je als Besturingselementbron van een tekstvak. Te vinden bij <Eigenschappen>, tabblad <Gegevens>, <Besturingselementbron>.

Dank, gevonden! nu loop ik tegen het probleem aan dat de weeknummers niet overeenkomen met Outlook. waarschijnlijk heeft dat te maken met welke dag de eerste is van de week (USA/EU verschil?). In Excel is dat ook gedoe. Kan ik het nog gelijkhouden met Outlookagenda?

Dan moet je eigenlijk een andere functie gebruiken; de Format laat niet het ISO weeknummer zien, dat in Outlook wordt gebruikt. Probeer het eens met deze formule:
=DatePart("ww";[Datumveld];2;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan