• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum in koptekst: dddd dd mmmm JJJJ

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoaoFrancisco

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
85
Kan men de datum weergeven in koptekst volgens volgende "dddd dd mmmm JJJJ" en als het mogelijk is hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt,

João
 
Code:
sub hsv()
 sheets(1).pagesetup.leftheader = format(date,"dddd dd mmmm yyyy")
end sub
 
Bedankt voor beide snelle reacties.

Maar ik krijg het niet voor elkaar, zowel niet via celeigenschappen als via VBA.


Ik zou een voorbeeldje willen bijvoegen maar ik vind niet direct hoe?


Vriendelijke groeten,

João
 
Kies bij de editor onderaan > Ga geavanceerd en dan klik op de paperclip in de balk en dan verschijnt een venster waarin je een bestand kunt uploaden en toevoegen in de editor.
 
Super bedankt voor je ultra snelle reactie.:thumb:

Het voorbeeldje in bijlage.

Vriendelijke groeten,

João
 

Bijlagen

  • datum koptekst.xlsm
    12,4 KB · Weergaven: 34
Ja natuurlijk is dat goed maar ik had het graag in de koptekst willen zien staan.

Toch bedankt voor je hulp en mede denken.

Vriendelijke groeten,

João
 
Die macro van HSV werkt prima. Je ziet de koptekst pas staan als je Afdrukvoorbeeld kiest.
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie de koptekst niet staan in het afdrukvoorbeeld.
Ben niet zo een kei 'weet er eigenlijk niet veel over' in VBA. Waarschijnlijk staat de code van HSV op een verkeerde plaats.


Vriendelijke groeten,


João
 

Bijlagen

  • datum koptekst.xlsm
    12,4 KB · Weergaven: 24
Bekijk bijlage datum koptekst3.xlsm
Ik heb het document gewoon gedownload en vergeleken met de regel(s) van HSV en toen geactiveerd. Stond één m te weinig. Maar jij had een andere tekst ingevoerd.

Ik zal deze wel uploaden. Even geduld a.u.b. Kijk dan maar onder afdrukvoorbeeld.
Maak de koptekst leeg en voer de macro opnieuw uit dan staat die er weer.
 
Laatst bewerkt:
Ja, had al een andere code gevonden op het net, maar aan die 'm' te weinig zal het toch niet liggen.

In mijn laatste voorbeeld staat de code van HSV en toch krijg ik geen koptekst.


Vriendelijke groeten,


João
 
Dan zal ik wel kunnen toveren, want ik heb geen verstand van Excel, maar kan wel exact kopiëren wat HSV schrijft. Als er dan een fout in zou zitten dan zou het mij nooit lukken. Let wel op dat klakkeloos overnemen van internet totaal fout kan zijn. Daar heb je echt deskundigen van dit forum voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Klik, in het bestandje uit post #11:
- ofwel in menu Bestand op afdrukken;
- ofwel in menu Beeldop pagina-indeling;
in beide gevallen zie je dan de gewenste datum bovenaan de pagina in de koptekst staan.

Zoek je niet toevallig titelblokkering, dus dat elke pagina begint met dezelfde rijen?
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de overlast die ik jullie bezorg maar het is mij nog steeds niet gelukt. Ik heb nogmaals een voorbeeldje bijgevoegd. De code van HSV heb ik ingevoerd maar waarschijnlijk op een verkeerde plaats.

Nogmaals mijn excuses voor mijn stuntelige vraag.


Vriendelijke groeten,


João
 

Bijlagen

  • datum koptekst2.xlsm
    12,5 KB · Weergaven: 21
Waarom gebruik je dan niet het bestand uit post 11?

1. Openen
2. via > Invoegen > Koptekst en voettekst dan koptekst deleten in document
3. Document opslaan

Opnieuw openen
Naar tabblad Ontwikkelaars
Links > Macro > Kiezen en uitvoeren

en de koptekst staat op de juiste plaats (kijk met afdrukvoorbeeld)
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar had de aanpassing in uw post 11 niet opgemerkt. Alles werkt nu perfect waarvoor mijn oprechte dank.

Ik wist ook niet dat het Macro was. Was van mening dat het gewoon VBA was.

Hartelijk bedankt aan iedereen die meegedacht heeft en nogmaals mijn verontschuldigingen.


Vriendelijke groeten,


João
 
:thumb: Mooi.
Maakt niets uit. Als het maar lukt. Ik leer er zelf ook weer iets van.
Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan