• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum in messagebox onder voorwaarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMacro

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Excellers,

Jullie hulp is weer gevraagd. Ik gebruik op dit moment de volgende code:

Code:
Public Sub DatumControle123()
    For Each cell In Range("H6:H500")

If cell.Value > Date + -1 And cell.Value < Date + 8 Then
        sTekst = sTekst & vbCr & ("| ") & Range("C" & cell.Row).Value _
                               & (" | ") & Range("E" & cell.Row).Value _
                               & (" | ") & Range("H" & cell.Row).Value & vbCr
        End If
    Next

MsgBox ("LET OP!!! Deze week moet Afgehandeld zijn :  ") & vbCr & sTekst

End Sub

Hij zoekt dus alleen in kolom "H" of de datum in de cel, 7 dagen jonger is dan de datum van vandaag.
Maar in kolom "BI" staat ook de status van het dossier. Als het dossier op "afgehandeld" of op "hold" staat, moeten deze niet (meer) getoond worden in de MsgBox.

De vraag dus:
Is het mogelijk om alleen data te tonen in de MsgBox die een andere status hebben dan afgehandeld of hold (later wordt eventueel de hoeveelheid staussen uitgebreid)? De status staat dus alleen in kolom "BI".

Met vriendelijke groet,

McMacro

Laatst bewerkt:
Als je bovenstaande code begrijpt, zou dit ook gemakkelijk moeten zijn. Bvb.

Code:
If cell.Value >= Date And cell.Value < Date + 8 And Range("BI" & cell.Row).Value <> "afgehandeld" And Range("BI" & cell.Row).Value <> "hold" Then

Hallo Wigi,

:rolleyes: en zo makkelijk kan het zijn. Nou ik ben niet vaardig in het bedenken van VBA-code, maar meestal wel enigszins in het toepassen/combineren/ een beetje aanpassen naar eigen wensen. Ik ga uiteraard eerst zelf opzoek naar mogelijk oplossingen. En ik meld me hier pas als ik denk dat ik het antwoord echt niet zelf vinden kan. ;)

Heel erg bedankt voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

McMacro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan