Datum in Recordset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peetbeest

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Ik probeer dmv een recordset te onderzoeken of er records in een tabel aanwezig zijn met een opgegeven datum in een formulier.
Code:
strSQL = "SELECT ReportID, ActionDate FROM Reports WHERE Reports.[ActionDate] = #" & Me![VisitDate] & "#;"
Ik gebruik de bovenstaande code maar deze werkt niet helemaal doordat vba de Amerikaanse datumnotatie hanteert. Ik heb bijvoorbeeld rapporten met ActionDate 1-07-2016. Wanneer ik deze datum opgeef in het veld VisitDate op het formulier krijg ik geen resultaat, wel als ik de datum 7-01-2016 opgeef.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.

Je antwoord kun je makkelijk in dit forum vinden, want ik heb het regelmatig uitgelegd. Mijn standaard oplossing is: ect de formulierdatum om naar een getal (met CDouble) en vertaal het getal in de functie terug naar een datum met CDate. Dan krijg je dus:
Code:
strSQL = "SELECT ReportID, ActionDate FROM Reports WHERE ActionDate = CDate(" & CDouble(Me.VisitDate) & ")"
Ik heb je code gelijk ook maar een beetje gefatsoeneerd, gaat in één moeite door :).

Bedankt Michel, ik heb inderdaad oplossingen op het forum gezien maar kwam er niet echt uit. De oplossing die je hebt gegeven werkt perfect, alleen heb ik 'CDouble' moeten vervangen door 'CDbl' omdat de functie 'CDouble' niet werd herkend in Access 2016.
Hartelijk bedankt Michel.

De oplossing die je hebt gegeven werkt perfect, alleen heb ik 'CDouble' moeten vervangen door 'CDbl' omdat de functie 'CDouble' niet werd herkend in Access 2016.
Dat komt omdat CDouble niet bestaat :). Krijg je ervan als je uit het hoofd functies gaat lopen verzinnen. Maar je hebt de juiste syntax gevonden, en daar gaat het om!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan