• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum in textbox invullen dmv een userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre175

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
hallo allemaal.

In een excel bestand heb ik meerdere userforms.
In een aantal userforms kan in een textbox een datum ingevuld worden.
ik heb hiervoor een userform gevonden die een kleine kalender weergeeft, dubbelklik op de gewenste datum en datum wordt ingevuld.

Nu lukt het me wel om de kalender voor 1 userfom te gebruiken, maar het lukt me (nog) niet om het voor meerdere userforms te gebruiken
In de code van de kalender staat hetvolgende:

Code:
Private Sub plaats(x)
    UfInvoer.TbDatum = DateSerial(Year(Kalender.Tag), Month(Kalender.Tag), Me("Label" & x).Caption)
    Hide
End Sub

mijn vermoeden is dat o.a. hier iets aangepast moet worden.

Bekijk bijlage Kalander.xlsb

hoe kan het worden gerealiseerd dat de userform voor de kalender voor meerdere textboxen werkt.
De verschillende userforms worden niet tegelijk gebruikt. En zijn dus onafhankelijk van elkaar.

André

Goedemorgen Edmoor.

Dus door elke textbox waar de datum ingevuld moet worden dezelfde naam te geven....
En ipv de naam van de Userform "uf"
is uf een standaard begrip voor alle userforms in een code?....
#Edit#....eerst kijken André...;)
Code:
Public uf As UserForm
Sub Knop1_Klikken()
    Set uf = UserForm1
    UserForm1.Show
End Sub
Sub Knop2_Klikken()
    Set uf = UserForm2
    UserForm2.Show
End Sub
Sub Knop3_Klikken()
    Set uf = UserForm3
    UserForm3.Show
End Sub

Code:
Private Sub plaats(x)
    uf.TextBox1 = DateSerial(Year(Kalender.Tag), Month(Kalender.Tag), Me("Label" & x).Caption)
    Hide
End Sub

wat nu als er 2 textboxen in een userform staan? deze kunnen dan niet dezelfde naam hebben.
Is dan zoiets mogelijk?

Code:
Private Sub plaats(x)
    for i = 1 to 2
        uf.("TextBox" & i) = DateSerial(Year(Kalender.Tag), Month(Kalender.Tag), Me("Label" & x).Caption)
    next i
    Hide
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan