• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum inlezen uit Textfile

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveH

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand een antwoord heeft.
Ik lees met VBA een datum uit een tekst file in het format d/m/j dus bijv. 08/11/04.
Als ik dit inlees naar een blanke cel (zonder opmaak) wisselt excel de maand en dag om, dus in mijn cel komt te staan 11-8-2004.http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/confused2.gif
:confused:

Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Bedankt,

Steven

Beste Steven,

Wil je het gedeelte van je code geven dat je hiervoor gebruikt.Dan kan daarin iets aangepast worden door de VBA-deskundigen van het forum.
Of heb je een koppeling gelegd via Data > Externe gegevens ophalen > Tekstbestand importeren?

Richard

Richard, bedankt voor je antwoord maar ik wilde juist vermijden dat ik de string weer verder moet opdelen en weer moet samenvoegen.

Cor, dit werkte, ik heb DateValue om de string gezet voordat ik hem naar de Cel wegschrijf en Excel ziet het dan als een europese datum notatie en niet de amerikaanse.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan