• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Berichten
142
hoi allemaal

voor het werk heb ik een lijst gemaakt met daarin een uren registratie voor een firma die werkt bij ons.
nu heb ik daarin een week nummer gezet via een formule en dat werkt goed.
de firma werkt van maandag tot zaterdag. in de cellen moeten de tijden worden ingevuld, nu moet dat steeds gedaan worden door eerst de uur in te vullen en daarna de minuten 18:30 kan dit ook worden gedaan zonder dat je steeds de dubbele punt moet gebruiken?

en is het mogelijk dat als je op de button datum drukt hij dan de datum van de maandag invult ook al is het bijvoorbeeld dinsdag of woensdag.

ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen
Bekijk bijlage Lijst Succes Leeg rev003.xlsm
 
Kijk eens of je wat met dit bestandje kunt, het is gemaakt door "Wieter"
Achter het blad staat de code die de dubbele punt plaatst.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) chauffeurs versie 3.xlsm
    75,1 KB · Weergaven: 27
Is dit iets voor u?

Het weeknummer kan je wijzigen door de button te gebruiken.
 
Bedankt voor het aanpassen, dit is wat ik bedoelde. weet alleen nog niet hoe je het heb gedaan, maar dat komt vermoedelijk omdat ik nog maar net begonnen ben met het maken en het ontdekken van de macro en werken met Visual basic.

groetjes Spekker

Als niets vraagt leer je ook niets
 
Ik heb het een beetje aangepast:
Weeknummer kan je kiezen door op het pijltje te drukken rechts van B2
Jaar kiezen via pijltje rechts van K2

Heb de formules voor de berekening van de uren aangepast zodat je niet steeds die #waarde in je cellen krijgt bij het invullen
Je moet wel nog Dond.,Vrijd., en Zaterdag doen

Tip: als je nog eens zoiets opzet vermijdt dan die blanco tussenlijnen maar gebruik eventueel dikkere lijnen om dat te doen.
want zo kan je geen formules doorslepen en moet je steeds handmatig aanpassingen doen.
 
Wat leuk zeg dat je nog door gaat om hem aan te passen voor me.
ik heb om de week aan te geven niet de pijtjes van je over genomen maar blijf daar gebruik maken van de vraag.
ook heb ik de blanco tussen lijnen weg gehaald maar nu heb ik het probleem dat ik niet in alle cellen de tijd kan invoeren zonder de dubbele punt te moeten gebruiken.
ik heb geprobeerd de Macro tijd te gebruiken maar dan krijg ik een fout melding.

wat doe ik nou fout kan je mij dat uitleggen.


PS ik vind het geweldig wat jullie allemaal doen

groet Spekker

Als je niets vraagt leer je ook niets
 

Bijlagen

  • Kopie van Lijst Succes Leeg rev004(cobbe).xlsm
    31 KB · Weergaven: 26
Het bereik waar die functie geldt om de dubbele punt automatisch te zetten in afgebakend via deze regel:
Code:
If Intersect(target, Range("B6:M10")) Is Nothing Then GoTo Einde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan