• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum invoeren via userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
na opzoeken en proberen een userform kunnen maken.
Bij invullen datum, gaat het mis. Je kan de datum in verschillende formaten ingeven.
Het best is uiteraard met een kalender, maar dit gaat boven mijn petje (opgezocht met google)

Bedoeling van het bestand is om een opvolging/planning te kunnen maken van afhalingen die door verschillende mensen kunnen ingevoerd worden.

Jullie input is zeker welkom*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Edmoor,

bedankt voor je snelle reactie, maar zoals je aangaf werkt het niet.

Je link gevolgd, de twee files heb ik, maar kan deze niet installeren of kopiëren naar de locatie.
Werk op een recente laptop met windows 10... foutmelding bij installatie of kopiëren is steeds "toegang geweigerd" ook de mogelijkheid om uit te voeren als administrator komt niet voor.

Bestaat er een mogelijkheid om de gebruiker via een inputmasker het juiste formaat te laten ingeven?
Een oplossing met een kalender is natuurlijk veel professioneler.

Je maakt gebruik van een tekst veld en de invoer in een tekst veld is volledig vrij. En er is wel een masked edit box maar die vergt weer dezelfde werkzaamheden als voor die calendar control (mscomctl2). Maar in een commandbox die je als Administrator start zou dat zeker moeten lukken als je zelf al administrator rechten hebt.

Het alternatief is dat je bij het verlaten van dat tekst veld de boel op geldigheid gaat controleren.
Ik zou het eerste toch nog eens proberen in een commandbox die je als Administrator start.
Je hebt dan zgn. Elevated Admin rechten.

Ik heb van jullie beide de bijlage weggehaald. Deze bevat erg veel persoonlijke gegevens.
Als dit een testbatch was dan kan je ze gewoon terugzetten. (volgende keer a.u.b ook even vermelden als het test is zodat ik ze niet weghaal terwijl dat niet nodig was)

Succes met de vraag en beide alvast een prettig weekend :thumb:

Ik heb een kalender toegevoegd waarbij geen Access of andere objecten geïnstalleerd hoeft te worden.

Test het maar eens.

Edit: de vertrouwelijke gegevens verwijderd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je mastermindzh.
@HSV:
Ziet er goed uit en heb ik maar even opgeslagen :)

@Edmoor,

Deze is ook niet door mij ontworpen maar wel steeds aangepast naar de wensen.

Dat maakt niet uit. Blijft een mooie tip :D

Sorry niet stilgestaan bij de gegevens op 2de blad. Zal er extra op letten volgende keer.

Heren bedankt voor jullie oplossing. Dit werkt zeer vlotjes.

Toch nog even een vraag. Kan ik tweekalenders gebruiken op een userform, en hoe stel ik dit dan in. Ddeze kalender ook in andere bestanden gebruikt worden, is het dan voldoende om Calendarfrm te kopiëren of hoe doe je dat..

Hier geprogrammeerd in een Klasse module voor elke textbox in je userform.

Bijlagen

Bedankt voor jullie bijdragen, heb weer veel opgestoken.
HSV die klasse module begrijp ik niet, maar werkt wel super. Is dit in te stellen dat het maar op bepaalde velden in de userform werkt?

Verander in de Klasse1 module:
Code:
Private Sub jvv_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
naam = jvv.Name
If naam = "TextBox1" Or naam = "txtvoordatum" Then Calendarfrm.Show
End Sub

Voor TextBox1 en txtvoordatum boxen.
Zorg dat de namen incl. hoofd- en kleine letters overeenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan