• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum JJJJMMDD te converteren naar dd-mm-jjjj in excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

alienor

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Berichten
8
Voor de conversie de datumnotatie heb ik in excel 2007 deze formule gebruikt [=DATUM(LINKS(A4;4);DEEL(A4;5;2); RECHTS(A4;2)) ] en dit werkte goed. Met dezelfde handeling in excel 2010 krijgt ik steeds een foutmelding #NAAM?
Er moet ergens een instelling in excel 2010 te veranderen maar wat ?
Bedankt voor jullie hulp.
 
Hallo,

Vraagje,

Hoe is de string als het andersom moet gedraaid worden eventueel zonder streepjes.
Ik doe steeds iets fout?:eek:
 
athestreet,

Het hoort natuurlijk niet om in iemands vraag, ook een vraag te stellen.
Beter is om een eigen vraag te stellen.

Ik denk dat het met deze formule moet lukken.
Hij zet 09-10-2011 om naar 20111009
Code:
=DATUM(RECHTS(A4;4);DEEL(A4;3;2);LINKS(A4;2))
Zet de cel eigenschap op; Aangepast / jjjjmmdd

Je moet ook je vragen als ze opgelost zijn als opgelost zetten, er staan er 5 nog niet als opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil u hartelijk bedanken voor de snelle oplossing.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met deze website, maar weet wel dat je er heel veel aan hebt.
Ik zal zorgen dat voortaan de vraag anders te plaatsen.:eek:
 
Datum 3-1-2012

Hallo,

weet iemand dan ook wat de makkelijkste manier is als je van bijvoorbeeld datum 3-1-2012 naar datum 20120103 zou willen?
met links en midden is lastig omdat sommige dagen/maanden 1 getal hebben en andere 2. bijv/ November (11) en december (12).

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan