Datum kiezen uit kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo van Vliet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Hoi,

Ben weer bezig met de database voor ledenbeheer en kasboek.

Nu zou ik graag bij het invoeren van een datum in een formulier willen dat bij het selecteren van het veld (is overigens het eerste veld wat in het formulier in gevuld moet worden) een kalendertje verschijnt waarin je de juiste datum kan aanklikken.
De datum moet dan overgenomen worden in de tabel die "erachter" ligt.

Nu is het zo dat ik de datum via cijfers moet invoeren.

Het bestand is ook ingepakt te groot om mee te sturen.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg ????

Verder nog een redelijk domme vraag, maar als ik de database leeg probeer te maken door in alle tabellen de ingevulde rijen te verwijderen, blijft het automatische ID nummer wel doorlopen, deze wordt niet teruggezet naar 1.
Kan iemand mij daar ook nog mee helpen ???
Als de database af is wil ik graag alles op 1 hebben staan als ik begin....

Ludo

Laatst bewerkt:
In bijgaand voorbeeldje vind je een formulier met een Datumkalender. Als je hem wilt overhalen naar je eigen db, moet je niet alleen het formulier frmKalender kopieeren, maar ook de modules in de groep Modules. Anders werkt-ie niet.

Je andere probleem is (hopelijk) op te lossen door de db te comprimeren via <Extra>, <Database hulpprogramma's>, <Database comprimeren en herstellen>. Daarmee worden Autonummervelden gereset. Werkt niet altijd overigens, als er gekoppelde data is uit andere tabellen, dan blijven de nummers gewoon doortellen. In dat geval moet je handmatig de koppeling(en) verbreken en kun je het nog een keer proberen. Lukt het dan nog niet, dan moet je het veld verwijderen en opnieuw aanmaken.

Bijlagen

Tankx,

Ga er mee aan de slag.
Mocht ik nog ergens tegenaan lopen laat ik het wel weten....

(overigens wel jammer dat ik de database ook ingepakt niet als bijlage kan meezenden (= te groot).....

Ludo

Heb je 'm al opgeschoond, en gecomprimeerd? We hoeven, om de werking te testen, niet al de records te hebben die er in zitten. Beter van niet zelfs.... Als je dus een kopie van de maakt, en zo'n 10-20 records laat zitten per tabel, en geen plaatjes, dan moet je een eind kunnen komen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan