• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum kiezen uit kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lex143

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
hallo,

Ik heb een excel bestand gemaakt die chauffeurs mee moeten hebben als ze een aantal dagen vrij geweest zijn.
nu moet deze vrij uitgebreid ingevuld worden en daarom heb ik dit in excel gemaakt.

nu heb ik bijna alles 100% voor elkaar alleen wil ik nog dat ik als ik op het vakje van de datum klik dat er dan een soort van kalendertje tevoorschijn komt en ik de datum uit een kalender kan kiezen en dat deze dan er komt te staan.

het is misschien een beetje een wazig verhaal.
het gaat om de rood gedrukte datums in het bijgevoegde excel bestand.

zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen?
Bekijk bijlage attest2010.xls

Had nog ergens een kalender in een ander bestand, maar het aanpassen duurt bij mij altijd wat lang. :rolleyes:
Krijg alleen de seconden nog niet weggewerkt.
Dubbelklikken in het bestand roept de kalender op.

Ps. Ik zie dat je nu een Patronaal Attest hebt waar alle gegevens in staan.
Nog geen drie jaar geleden gebruikte ik voor ons personeel één aparte formulier van de vier/vijf meldingen.

Ik twijfel aan de rechtsgeldigheid van dit Patronaal Attest, zonder een geldig handtekening van de directie, (moest vroeger wel nl.) maar dit terzijde. ;)

Bijlagen

Had nog ergens een kalender in een ander bestand, maar het aanpassen duurt bij mij altijd wat lang. :rolleyes:
Krijg alleen de seconden nog niet weggewerkt.
Dubbelklikken in het bestand roept de kalender op.

Ps. Ik zie dat je nu een Patronaal Attest hebt waar alle gegevens in staan.
Nog geen drie jaar geleden gebruikte ik voor ons personeel één aparte formulier van de vier/vijf meldingen.

Ik twijfel aan de rechtsgeldigheid van dit Patronaal Attest, zonder een geldig handtekening van de directie, (moest vroeger wel nl.) maar dit terzijde. ;)

Bedankt Harry.
zoiets zoek ik inderdaad.
alleen de tijd zou standaard altijd op 00:00 moeten staan en 1 keer klikken om het scherm tevoorschijn te krijgen zou mooier zijn.
ik heb eigenlijk geen enkel verstand van Macro's dus weet ook niet hoe ik hem zelf zou moeten kunnen aanpassen.
maar dit is het nieuwe attest vanaf januari 2010 word toegepast.
Deze mag ook niet meer met de hand geschreven worden en de chauffeur moet deze ook ondertekenen.
het geeft een hoop rompslomp met zich mee helaas.

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Calendar1_Click()
    ActiveCell = Format(Time, "00:00") & " uur / " & Calendar1.Value
    Unload Me
End Sub

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$H$21:$S$21" Or Target.Address = "$G$22:$S$22" Then UserForm1.Show
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
    Unload Me
End Sub

Code:
    If Target.Address = "$H$21:$S$21" Or Target.Address = "$G$22:$S$22" Then UserForm1.Show
End Sub

ik heb geen enkel idee hoe ik dit script zou moeten kunnen toepassen :(

Hoi Lex,

Misschien wil je het met een knop die niet wordt afgeprint.
Ik heb nog naaste familie bij Reym werken, in een vestiging in het noorden des land.

Bijlagen

Rechtsklik op de tab van blad Attest en selecteer Programmacode weergeven, plak hier onderstaande code
Code:
End Sub
Druk ALT-F11 en in het linkerdeelvenster dubbelklik je op Formulieren. Rechtsklik op Calendar1 en selecteer Programmacode. Vervang dan de bestaande code door onderstaande.
Code:
    Unload Me
End Sub

Met dit stukje van je code Format(Time, "00:00") & "uur "/ , krijg ik 00:01 uur in de cellen Rudi.
Ik had er dit van gemaakt:
Format(0, "00:00") & "uur "/

en dan gaat het wel goed.

Hoi Lex,

Misschien wil je het met een knop die niet wordt afgeprint.
Ik heb nog naaste familie bij Reym werken, in een vestiging in het noorden des land.

kijk zo is het makkelijk in gebruik.
hoe kan ik het veranderen dat de datum niet in "-" gescheiden is maar in een "/" ?

waar haal je trouwens de informatie Reym vandaan?
dit klopt inderdaad ik werk bij Reym in Veendam

heb hiervoor bij LCW op een sproeiauto gezeten ik denk dat je misschien nu ook wel weet wie ik ben ;)

Laatst bewerkt:
Rechtsklik op de tab van blad Attest en selecteer Programmacode weergeven, plak hier onderstaande code
Code:
End Sub
Druk ALT-F11 en in het linkerdeelvenster dubbelklik je op Formulieren. Rechtsklik op Calendar1 en selecteer Programmacode. Vervang dan de bestaande code door onderstaande.
Code:
    Unload Me
End Sub

het eerste gedeelte begrijp ik maar het 2e deel kom ik niet uit ik maak gebruik van office 2007 ik weet niet of dit het zelfe is? ik kan namelijk geen Formulieren vinden.

Beste HSV ;)

Met dit stukje van je code Format(Time, "00:00") & "uur "/ , krijg ik 00:01 uur in de cellen Rudi.
Ik had er dit van gemaakt:

en dan gaat het wel goed.

Correctie op code want het lukt niet bij mij.

Moet worden

Format(0, "00:00") & "uur /"

Groetjes Danny. :thumb:

kijk zo is het makkelijk in gebruik.
hoe kan ik het veranderen dat de datum niet in "-" gescheiden is maar in een "/" ?

waar haal je trouwens de informatie Reym vandaan?
dit klopt inderdaad ik werk bij Reym in Veendam

heb hiervoor bij LCW op een sproeiauto gezeten ik denk dat je misschien nu ook wel weet wie ik ben ;)

Off-topic.

Hoi Alex,

Dan hebben we vorig jaar natuurlijk samengewerkt, en in hetzelfde hotel gezeten met de slijtlagen. :thumb:
Das nou ook weer toevallig, heb vandaag voor je vader een paar klussen gedaan.
Wat is de wereld toch klein.
Dan weet je nu ook door mijn avatar wel wie ik ben (je fotoalbum staat er vol van). :p

Bij je bestandje staat wie de auteur is Alex.
En mijn zwager zijn initialen zijn P.U. , ik zal z’n naam maar niet vermelden, maar hij werkt dus bij jullie.

On-topic.
Die van @Warme bakkertje (Rudi), vind ik ook makkelijk in het gebruik.
Als je op de betreffende cel staat opent zich de kalender.

Nou ik zie je vast nog wel eens.
Hoi.

Beste HSV ;)

Correctie op code want het lukt niet bij mij.

Moet worden

Format(0, "00:00") & "uur /"

Groetjes Danny. :thumb:

Mijn excuses Danny voor het verkeerd typen van de quotes.
Ik had het handmatig hier neergezet, maar de intentie was om de Time functie te verruilen voor de nul, en dan werkte het.
Ik had het al toegepast in m’n bestandje.
i.i.g. bedankt voor je oplettendheid.

Hierbij gescheiden door een "/" Alex.

Bedankt zo bedoel ik het inderdaad :D
alleen als ik nu het blad blad beveilig dan krijg ik een foutmelding als ik op de bewuste cel klik. hij past wel netjes de datum aan maar ik krijg wel een foutmelding als ik deze wegklik is er verder niks aandehand

ik heb de foutmelding als bijlage toegevoegd.

Bijlagen

• fout.jpg
    fout.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 58
Code:
    ActiveCell = "00:00 uur/ " & Calendar1.Value
    Unload Me
End Sub

Code:
    ActiveCell = "00:00 uur/ " & Calendar1.Value
    Unload Me
End Sub

Hoi Rudi,

Helaas krijg ik met je code weer "-" i.p.v. "/"
Met onderstaand lukt het me wel, ook in beveiligd blad.
Code:
  ActiveCell = Calendar1.Value
     NumberFormat = "00:00 \/dd\/mm\/yyyy"
   Unload Me
End Sub

Ik weet ook niet of je met een dubbelklik de kalender wil openen Alex, anders haal je onderstaande code er maar uit.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    UserForm1.Show
End Sub
Deze staat achter het Blad (Attest) aan de linkerkant in het venster, nadat je Alt+F11 hebt gedrukt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan