Datum kiezier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansenmart

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Kan iemand mij uileggen hoe ik via het besturingssysteem "kalender/datumkiezer" 2 verschillende tabellen kan oproepen. Ik wil dus een eenvoudig formulier maken met daarop een datum kiezer. Als je hier een datum kiest, wil ik graag 2 (memo) vakken zien met de namen personeel en gasten waar je info in kunt voeren en opgelslagen info kunt zien.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Helaas niet helemaal duidelijk.... Het lijkt er op alsof je uit een tabel wilt filteren op een datum. Want hoe moet ik het anders zien? Je kiest een datum, en wat moet er dan gebeuren?

Datum kiezer

Hallo,

Ik wil graag het volgende:
Ik open het bestand en zie een formulier met een "kalender/datumkiezer", een memovakje gasten en een memo vakje personeel. Ik "wil vervolgens graag een datum via de "kalender/datumkiezer" kunnen aanklikken waarna ik in de twee memo vakken informatie over personeel en gasten op de betreffende datum kan invoeren maar ook later als ik wederom dezelfde datum kies de informatie weer op kunnen halen om zodoende te kunnen lezen.

Hoop dat het iets duidelijker is.

Blijkbaar wil je informatie opslaan over gasten en/of personeel op een bepaalde datum... Ik neem aan dat je een tabel hebt waar je die data in opslaat, en dat die als bron voor het formulier dient. En op dat formulier heb je een tekstvak, waarin je m.b.v. een datumkiezer een datum kiest. En nu wil je die datumkiezer gebruiken om de opgeslagen data terug te lezen?
Als dat zo is, dan denk ik dat je een verkeerde gedachtengang volgt.

Een formulier dat als basis dient voor een tabel, kun je ook gebruiken om door de opgeslagen records te bladeren. Je ziet dan alle opgeslagen records voorbij komen. Als je één bepaalde dag wilt opzoeken, dan is het dus voldoende om een keuzelijst te maken met alle dagen die zijn opgeslagen. Dat kan vrij simpel met de Wizard Keuzelijst. Hierin heb je de optie om records te filteren op een bepaalde waarde die is opgeslagen. Of je maakt een keuzelijst op basis van het Datumveld en verbergt alle records die buiten de geselecteerde datum vallen.
Een datumveld openen waarop je een willekeurige datum aanklikt heeft niet zoveel zin, want je weet dan niet of je op die datum iets hebt ingevuld. En volgens mij heeft Access standaard ook geen zoeklijsten die in de vorm van een datumkiezer werken. Maar zoals gezegd: dat heb je ook niet nodig, want je kunt een keuzelijst laten zien die de datums toont waarop daadwerkelijk iets is ingevuld. En daarmee zie je vervolgens de ingevulde gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan