• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum koppelen aan naam/emailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

fineke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2012
ik heb in excel een werkplan gemaakt. Nu wil ik bij het bereiken van de einddatum van een actie, deze koppelen aan een emailbericht naar verantwoordelijke van de actie. Hoe doe ik dit?

Op deze manier is het voor de helpers maar raden. Plaats een voorbeeldbestandje dat de opzet van je werkblad weergeeft, met wat dummygegevens zodat we je gericht kunnen antwoorden.

voorbeeldbestandje

Hoop dat ik met dit voorbeeld bestandje iets meer duidelijk maak?
ik wil dus dat er iets met de datum gebeurt, dat op deze datum de verantwoordelijke een mail/message ontvangt.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Maak elders op je werkblad een lijst met alle namen met daarnaast hun emailadres.
Zet onderstaande code in ThisWorkbook en wijzig bij Columns(9) de negen in het kolomcijfer waar de namen instaan.
Telkens je nu het bestand opent wordt de tabel gecontroleerd op de datums die overeenkomen met de huidige datum en eventueel een mail verzonden.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    With Sheets("Blad1")
        For Each cl In .Range("D2:D" & .Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row)
            If DateValue(cl) = Date Then
            eAdres = .Columns(9).Find(cl.Offset(, 2), , xlValues, xlWhole).Offset(, 1)
            On Error Resume Next
                With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
                    .To = eAdres
                    .CC = ""
                    .BCC = ""
                    .Subject = "Bereiken einddatum project"
                    .Body = "Hallo" & " " & cl.Offset(, 2) & "," & vbNewLine & vbNewLine & cl.Offset(, -1) & _
                            " heeft de einddatum bereikt." & vbNewLine & vbNewLine & "Met vriendelijke groet," _
                            & vbNewLine & "Fineke" & vbNewLine & vbNewLine & _
                            "P.S. Graag ontvang ik op dit mailadres een ontvangstbevestiging."
                    .Send   'or use .Display
                    SendKeys ("%{s}")
                End With
            End If
        Next
    End With
End Sub

Ik moet denk ik nog even puzzelen, want het lukt mij nog niet. krijg steeds foutmeldingen bij het invoeren. moet ik de lijst met namen en emailadressen in 1 kolom onder elkaar zetten. of de namen in 1 kolom en de emailadressen erachter in de volgende kolom. en welk cijfer moet ik dan achter columns invullen. Hier gaat het volgens mij nl fout.

De namen zet je bv in kolom M en dan in kolom N de emailadressen. Het cijfer achter Columns wijzig je dan in 13 (Kolomcijfer van K)

zal wel iets fout doen, maar krijg steeds foutmelding 91 variable with is niet ingesteld... geen flauw benul.

Wijzig bij With Sheets("Blad1") de Blad1 in de naam van het werkblad waar de namen en emailadressen op staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan