• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum laten doorlopen in de tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bednar

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
hallo ik heb een excel bestand met 14 tab bladen [14 periodes]

elke periode bevat 4 werk weken, boven aan elk(1 tm 14) tabblad staat het jaar 2006 in een cel.

nou is de vraag : hoe zorg ik er voor, als ik bij tabblad 1 die 2006 in 2003 verander en dat de rest van de tabbladen dan automatisch mee veranderd naar 2003????

ik hoop op snel bericht met antwoord.

Mvg. Martin Bednar

Hallo Bednar,

Neem in de tabbladen 2 t/m 14 op de plaats waar nu het jaartal staat de volgende formule op =Blad1!A1 Even aangenomen dat in blad1 het jaartal in A1 staat. Anders even aanpassen.

Groet

Dirk

srry werkt niet

als ik die formule die ik heb gekregen aanpas dan wil die dat ik iets open, or somting like that...

miss een duidelijkere oplossing of een andere?

niet beledigent want ik ben uiteraard de noob...

alvast bedankt voor de hulp.

...

miss kan iemand mij vertellen hoe ik hier het excel bestand upload..? zodat er iemand kan mekijken [ lijkt mij voor de helpenden een stuk duidelijker / makkelijker]

keep up the good work guy's:thumb:

doorvoeren

de datum staat overal in dezelfde cel, vb. A1. je typt in de eerste blad in A1 2003, je selecteert alle bladen (shift inhouden en op het laatste blad klikken), je gaat naar bewerken/edit - doorvoeren/fill - alle werkbladen/across worksheets

steven

de datum staat overal in dezelfde cel, vb. A1. je typt in de eerste blad in A1 2003, je selecteert alle bladen (shift inhouden en op het laatste blad klikken), je gaat naar bewerken/edit - doorvoeren/fill - alle werkbladen/across worksheets

steven

Steven, deze methode kende ik nog niet... Bedankt!

Bednar, wat ik zou doen is:

- druk Shift in
- klik op de laatste bladtab
- druk F2
- druk Enter

Dan zou het ook moeten lukken.

Wigi

nooit te oud om te leren

Steven, deze methode kende ik nog niet... Bedankt!

Bednar, wat ik zou doen is:

- druk Shift in
- klik op de laatste bladtab
- druk F2
- druk Enter

en ik kende deze niet

ik snap t

ja bedankt voor de reactie / tips maar dit is nog niet precies wat ik wil....
eigenlijk wil ik dat die jaartallen ( in mijn geval dus 2006 ) die in elk tabblad staan automatisch zichzelf aanpassen zodra ik het jaartal in het 1e tabblad verander... (volgens mij een soort koppeling dus)

iemand enig idee hoe dit moet?

[alvast] bedankt voor de hulp..

beginnen bij blad 2

dan typ je op blad1 2003 in cel A1, je selecteert blad2, houdt shift in en klikt op het laatste blad, je selecteert cel A1 in blad2, typt = en gaat naar blad1 cel A1 en enter.

steven

zie post #2. Dat zou moeten werken. Dus zet op blad 1 in A1 een jaartal neer. Zet in de andere werkbladen ook in A1: =blad!A1

datum

blad 1 staat "2006"
blad 2 en volgende : formule = ga naar blad 1 en cel "2006" enter

moet lukken zo

hieperdepiep

joepie het werkt bedankt (K)(L)(K):thumb:

hoe krijg ik nou zo'n groen vinkje voor mijn topic [ zodat het afgeond is] ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan