Datum(maand) filteren met keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralluv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik heb een formulier met een keuzelijst en query op gemaakt.
De keuzelijst bestaat uit maanden die bij een ander formulier worden ingevuld.
De keuzelijst ziet er dus als volgt uit:
SELECT Format([RequiredDate],"mmmm - yyyy") AS Expr1 FROM Orders GROUP BY Format([RequiredDate],"mmmm - yyyy");
En laat June - 2008, July - 2008 zien enz...

Mijn query bestaat uit een aantal velden waaronder een date veld (korte tijdsnotatie).
Ik zou graag op mijn formulier als ik een maand uitkies met mijn keuzelijst, in mijn query alle gegevens met bijbehorende data (van de gekozen maand) te zien krijgen.
Ik had het al geprobeerd met hoe je standaard een query filtert met een keuzelijst op je formulier, namelijk: [Forms]![FrmOrderOverzicht].[cboDate]
Maar dit werkt jammer genoeg niet!
Iemand een Idee?!

Ralluv ,

Als je uw query opent in design mode en onder je date veld je criteria zet [Forms]![FrmOrderOverzicht].[cboDate] wat krijg je dan ?

Zet anders eens een vaste waarde ,datum in je criteria en kijk wat je dan krijgt.

Kan zijn dat je formatting niet correct is als bovenstaande werkt.

Anders ff database gewinzipt bijsluiten

Groetjes
Dolfke

Als ik [Forms]![FrmOrderOverzicht].[cboDate] bij criteria invoer en open hierna het formulier, krijg ik alsnog een popup met "Paramterwaarde opgeven". Alle namen kloppen enz, en ik heb ze allebei op korte datumnotatie dus daar kan het ook niet aan liggen..

Ralluv ,
is het niet mogelijk , een voorbeeld van je database gewinzipt te uploaden .
Kijk dan wel eens

Groetjes
Dolfke

Okee ik heb het anders opgelost maar zit toch nog met een probleem, hoe kan bij 1 veld 2 criteria gebruiken? Ik heb nu namelijk in mijn query voor de RequiredDate het volgende:
Month([RequiredDate]) = [Forms]![FrmOverzicht]![datum]
Dit werkt prima, als ik nu erachter typ:
Or Year([RequiredDate])[Forms]![FrmOverzicht]![jaar]
Dan is het een of functie, maar het moet een AND worden. Als ik er AND of & tussen zet werkt het simpelweg niet.
Ik wil dus via mijn formulier mijn query filteren met de maand EN het jaar.

Ik heb het inmiddels opgelost, dat wilde ik vandaag gaan posten. Opzich heel raar maar het werkte wel ik heb nu de volgende code toegepast:
DatePart("m",[RequiredDate]) = [Forms]![FrmOverzicht]![datum]
Year([RequiredDate]) = [Forms]![FrmOverzicht]![jaar]

Dit bleek wel te werken! bedankt

Ralluv ,

Met onderstaande code zou het toch moeten werken .

Probeer eens en laat maar iets weten
Code:
WHERE (((Year([RequiredDate]))=[Forms]![FrmOverzicht]![jaar]) AND ((Month([requiredDate]))=month([Forms]![FrmOverzicht]![datum])));

groetjes
dolfke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan