• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum min datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

taktix

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om in Excel een datum min een andere datum te doen. Bijvoorbeeld 19-11-2009 min 4-7-2003. Dan wil ik graag als uitkomst een getal in jaren, dan een komma en dan het deel van het jaar. Het liefst zou ik willen dat als het onder de 15 dagen is de maand er niet bij opgeteld wordt en als het meer dan 15 dagen is dat dit wel gebeurt. Iemand een idee? Ik heb tot nu toe deze formule:

=YEAR(C2)-YEAR(A2)-IF(OR(MONTH(C2)<MONTH(A2);AND(MONTH(C2)=MONTH(A2); DAY(C2)<DAY(A2)));1;0)&","&MONTH(C2)-MONTH(A2)+IF(AND(MONTH(C2)<=MONTH(A2);DAY(C2)<DAY( A2));11;IF(AND(MONTH(C2)<MONTH(A2);DAY(C2)>=DAY(A2 ));12;IF(AND(MONTH(C2)>MONTH(A2);DAY(C2)<DAY(A2));-1)))

C2 verwijst naar de cel waar de eerste datum in staat en A2 naar de andere datum. Maar dan krijg ik het getal achter de komma als maand. Dat is niet de bedoeling. Ook met andere forumberichten kwam ik er niet achter wat de oplossing is.

Alvast hartelijk dank!
Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag!!

Code:
=DATEDIF(A2;C2;"y")&","&DATEDIF(A2;C2;"ym")&","&DATEDIF(A2;C2;"md")/CODE]

Bedoel je zoiets????

Dat is in ieder geval een aanzienlijke vereenvoudiging van de formule die ik had!! Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik de uitkomst bijvoorbeeld niet wil als 13,10,21 maar dan dat dit 13,11 wordt. Tot 15 dagen wordt het een maand lager en vanaf 15 dagen wordt het een maand hoger. Ook wil ik dat de uitkomst dan in gewone cijfers achter de komma komt van ,1 tot ,9. Het zijn dan niet de maanden zoals nu bijvoorbeeld ,11 voor 11 maanden. Is dit mogelijk of onbegonnen werk?

Klopt, daar had ik hem ook gepost, maar daar kwam geen respons. Ik kon hem niet meer verwijderen.

Code:
=(C2-A2)/365
Moet de formule dan zo eenvoudig worden met een celformaat van getal met 1 decimaal??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan