• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum moet getal zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

om de afschrijven te prorateren (of hoe moet ik het schrijven) smijt ik de volgende vraag op het forum:

hoe zet ik bv de datum 15/02/2012 om in getal 2, waarvoor 2 staat voor de maand februari? Het is de bedoeling dat er met de maand kan gerekend worden in de formule...

waarschijnlijk een aangepaste celeigenschap, maar als ik 15/02/2012 omzet naar getal kom ik iets uit in de 40000 :)

ik ben wederom benieuwd...

het bijhorende bestand bevat de opzet van mijn vraag

Bekijk bijlage afschrijving.xlsx

groeten,
spiesse

Laatst bewerkt:
stel in A2 staat 15-02-2012
zet in B2 =maand(A2) en je ziet in B staan: 2

In je voorbeeld:

zet in C2:
Code:
="31-12-2011"-A2
en de uitkomst is 329 (opmaak instellen op standaard)

haije,

ik vermoed dat je de nagel op de kop hebt :) ik leg het voor aan de boekhoudster en laat nog iets weten!
thx in advance!!

spiesse,

zet jij dan de status van deze vraag op "opgelost"?

Een extra kolom invoegen is niet nodig.
Als de datum, bv. 15/02/2012, in A1 staat, dan kun je in een willekeurige andere cel in een formule gebruiken: maand(A1). Stel (om een eenvoudig voorbeeld te geven) dat het getal van die maand in mindering wil brengen op 50, dan gebruik je: =50-maand(A1)
Natuurlijk na invoeren van de formule de celeigenschappen instellen als "Standaard".

ook een leuke hint zapatr, ik hou hem in gedachten!

ik zet deze op opgelost!
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan