• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum naar week in werkplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik ben bezig om een werkplanning te maken om van datum naar week nummer om te zetten.
Verder wik ik ook dat planning automatisch ingevuld worden.
Zie uitleg in het Excel bestand.

Alvast bedankt

Mv/Gr

Bijlagen

Tja, het ziet mooi uit, maar zo prof ben ik niet.

Is er geen simpele voorbeeld of iemand die een voorbeeld voor mij voorschieten.

Alvast bedank.

voorwaardelijke opmaak

Voor jouw eerste vraag heb ik een oplossing:

als je wilt dat de cellen geel kleuren voor de weken waarin iets is gepland, doe dan het volgende:
Ga naar Opmaak - Voorwaardelijke opmaak - kies voor Formule is en zet daar in:

=EN(J$2>=$D3;J$2<=$E3) (deze is voor cel J3)

Kopieer deze opmaak naar alle cellen waarvan je wilt dat ze geel worden als ze binnen de wekenrange vallen.

Zie ook mijn plaatje.

Voor jouw 2e vraag heb ik helaas (nog) geen oplossing

:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik kies altijd voor formules in de cel, wat de voorwaardelijke opmaak eenvoudiger maakt. Week wordt alleen gekleurd als er iets in begin en in eind staat.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt

Alleen vraag twee nog?

Alvast bedank

Mv/Gr

Laatst bewerkt:
Het is gelukt

Alleen vraag twee nog?

Alvast bedank

Mv/Gr
Voor de 2e zou ik gebruik maken van een hulpcel met hierin het huidige (iso) weeknummer.
Vervolgens kan je deze gebruiken in de voorwaardelijke opmaak.
Ik zou deze opmaak alleen in rij 2 zetten. Dan krijg je met het huidige weeknummer in de vw opmaak van cel AG1:
Code:
=J$2=$AG$1
Vervolgens kopieren >> plakken speciaal >> opmaak in cellen K2 tm AD2.

Het kan ook in de cellen gedaan worden die geel kunnen worden.

Ik kies altijd voor formules in de cel, wat de voorwaardelijke opmaak eenvoudiger maakt. Week wordt alleen gekleurd als er iets in begin en in eind staat.
Om deze reden zou ik in de vw opmaak van J3 zetten:
Code:
=EN($C3>0;J$2>=$D3;J$2<$E3)
die kijkt ook of er een datum staat in C3. De begin datum sla ik dan over (hier zou je een datavalidatie op kunnen zetten).

Ik zie dat bij #5 de bijlage is weggevallen: ik had inderdaad een vage bereikbaarheid. Alsnog de bijlage van gisteren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan