• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum (NIET vandaag) met macro in bestandsnaam...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdhoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Beste experts,

Wie kan me helpen met het opslaan dmv een macro waarbij een ingevulde datum (in mijn geval van een dienstlijst voor een bepaalde dag) in de bestandnaam terugkomt?

Als bestandsnaam wil ik graag iets hebben met 2008-09-27_dienstlijst.xls, waarbij de datum in principe een willekeurige kan zijn.

Ik heb wel wat in VBA gezet met ActiveWorkbook.SaveAs etc., maar er wordt dan een bestandsnaam gemaakt met de standaard getalnotatie, dus voor vandaag (27 sep '08): 39718.
Ik snap wel waar dat vandaan komt, maar om het terugzoeken te vergemakkelijken wil ik van die 39000 etc. af...

Nu los ik dat op door op een apart gegevensblad uit een lijst met voorbereidde bestandsnamen de ingevoerde datum op te laten zoeken, en dan de daarbij vermelde bestandsnaam (als tekst) te zoeken (ofwel VERT.ZOEKEN naar de ingevoerde datum, met in de kolom ernaast de beoogde bestandsnaam als tekst).
En dat is natuurlijk niet echt een VBA-waardige oplossing... :confused:

Ik heb wel iets gevonden, nl. ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("B11").Value & Format(Date, "mmdd"), maar krijg het niet echt lekker werkend voor mijn dagelijkse dienstlijsten. Ik dacht Date te kunnen vervangen door een verwijzing naar een cel, maar dat wil dus niet.

Wellicht ben ik niet met de slimste formule(s) voor dit "probleem" bezig... :rolleyes:

Hoi

Je moet weten dat

Range("B11").Value

de inhoud van B11 is op het actieve blad van het actieve bestand.

Is (al dan niet toevallig) een ander blad actief, dan wordt de B11 daar genomen.

Je kan dit oplossen door expliciet naar het blad te verwijzen. Bv.

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("B11").Value & Format(Worksheets("Blad1").Range("C2").Value, "mmdd")

of iets in die stijl. Nu gaat het naar cel C2 op blad Blad1 van het actieve bestand.

Is het bestand dat je wil, ook niet het actieve bestand, dan moet er ook nog eens een referentie bijkomen naar het gewenste bestand.

Hoop dat het nu duidelijk is,

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan