• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum notatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoss23

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Ik heb geimporteerde cellen van girotel in excel met een notatie 20050103 die 3 jan 2005 betekenden in girotel. Excel herkent de notatie niet als datum. Hoe kan ik excel dit als datum laten herkennen en het liefst als 3-jan-05

Hallo Hoss,

Dat kan met deze formule:

=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);RECHTS(A1;2))

Luc

Luc,

Ik krijg een formule foutmelding als ik dat in een cel zet. ik nam aan dat a1 verwijst naar mijn cel met de notatie 20050103 en de formule dus ergens in een lege cel moet zetten. Excel highlite a1 in de formule en zegt (LINKS(tekst ,[aantal-tekens]

Wat doe ik fout?

Nog maar 's proberen: de formule is juist, en zoals jij zegt dat je het doet, is het ook juist. Dus heb je vermoedelijk de formule niet goed overgetypt

Luc

Helaas, ik heb je formule geknipt en geplakt. Nogmaals in excel staat 20050103, bij eigenschappen van de cel is niets ingevuld.

Hoss

Hoss,

zet de formule in cel B1 en
pas dan de Celeigenschappen aan naar

Aangepast dd-mmm-jjjj

ps: kopieren en plakken gaat waarschijnlijk niet goed.
Geeft bij mij hetzelfde probleem als bij jou
Probeer eens te Plakken speciaal als Unicodetekst,
dan zie je in ieder geval de juiste datum

DiGro

gebruik al enige tijd

Hallo Hoss23,gebruik alle enige tijd
dit excelsheet tot volle tevredenheid
misschien iets voor jouw?
Mvrgr.D-D-D

D-D-D, Luc en anderen,

Bedankt voor alle tips en de links. Het werkt nu.

Hoss:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan