• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum omzetten Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvzijl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2016
Ik heb een vraagje.
Als ik een bestand importeer naar excel toe krijg ik het volgende probleem.
Het eerst gedeelte van mijn data schrijft excel op een onjuist manier op. Bijvoorbeeld in plaats van 01-02 wordt het 02-01. Dus het eerste gedeelte van mijn excel bestand loopt op de volgende manier op 1-1 1-2 1-3 tot en met 1-12, daarna wordt het wel op de juiste manier weergegeven namelijk 13-1 14-1 enz. Binnen mijn bestand wordt dus de ene helft verkeerd weergegeven en de andere helft juist, hoe los ik dit probleem op?

Haal uw datums binnen als standaardwaarden en pas dan de celeigenschappen aan volgens behoefte.
Het zal ook wel kunnen(zeker) via uw systeeminstellingen maar daar is al zeer veel over geschreven, zo duidelijk zelfs dat die vraag steeds blijft terugkomen.

Dat is afhankelijk van de wijze van import en de informatie in het te importeren bestand.
Met alleen de informatie die je gaf is daar niets anders over te zeggen dan dat het gaat om het verschil tussen een NL en USA datum notatie.

Ik importeer het bestand vanuit een ander programma. Maar het is toch vreemd dat de helft van de datums wel goed binnenkomt en de andere helft niet?

Dat verandert als de dag groter is dan het aantal maanden.
13-01 zal wel goed gaan omdat 01-13 niet bestaat.

Maar het is toch vreemd dat de helft van de datums wel goed binnenkomt en de andere helft niet?

Ze zijn allemaal goed, alleen interpreteer je dat anders. 01-03-2016 kijk jij naar als 1 Maart 2016 terwijl de US notatie staat voor 3 Januari 2016.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan