• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum omzetten naar een huidige datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hoi excellerts,

In een eerdere post heb ik een vraag gesteld omtrent het Worksheet change by val criterium. Dit om een waarschuwing te geven wanneer een bepaalde datum tussen twee specifieke data valt. m.a.w. Datum 1 = 1-11, Datum 2 = 10-11 en datum 3 = 5-11. Datum 3 valt tussen 1 en 2 in dus komt er een waarschuwing te voorschijn. Nu zit ik echter met een klein vraagstuk.
Zoals eerder gesteld wil ik een waarschuwing wanneer een bepaalde datum tussen twee data valt. Specifiek om aan te geven of iemand jarig is geweest. Als ik twee data in het jaar 2007 gebruik en datum 3 is er een uit 1979 dan valt deze natuurlijk niet tussen de data van 2007.
Wie kan mij helpen aan een formule of truuk waarmee ik de datum van 1979 omzet naar 2007?

Groet,
Allard

Code:
=DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(A1);DAG(A1))
Indien aan te passen datum zich bevindt in A1

Laatst bewerkt:
GiMe,

Bedankt....de oplossing is dus vrij simpel blijkt nu. Nou ja soms moet je inderdaad dichter bij je neus kijken :D

Bedankt!!!!

Groet,
Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan