• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum ongelijk aan bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmobron

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Beste,

Ik heb een ALS(EN( die onder andere in een kolom moet kijken met data's (vakantie dagen). Ik krijg echter steeds de melding #WAARDE! als resultaat. Ik weet waar de fout zit, maar kan er geen oplossing voor vinden.

Dit is de formule:
Code:
=ALS(EN(WEEKDAG(ZELFDE.DAG(D3;1);2)<6;ZELFDE.DAG(D3;1)<>A11:A17);ZELFDE.DAG(D3;1);ZELFDE.DAG(WERKDAG(D3;1;A11:A17);1))

De fout zit in ZELFDE.DAG(D3;1)<>A11:A17 en om exact te zijn in het bereik A11:A17. Dit is een lijst met vakantie dagen (goedevrijdag pinkster enz.). D3 is een datum.

Hoe kan ik dit oplossen?

Oke toch gevonden door AANTAL.ALS te gebruiken en als het antwoord 0 is. Echter wat ik wil bereiken werkt niet.

Stel een betaling is altijd op de 23ste, dan wil ik een lijst met de 12 maanden van het jaar. De bijschrijvingen worden echter nooit gedaan in het weekend en feestdagen.

De formule die ik nu heb die gaat de mist in bij goedevrijdag en zet de betaaldag dan op zondag. WERKDAG werkt ook niet want die werkt alleen als je +1 doet.

Ik heb een VB script gevonden, maar die doet eigenlijk het zelfde 1 maand plus een dag en dat is niet altijd nodig want b.v. 23-5 en 23-6 zijn alle bij een werkdag.

Laatst bewerkt:
Sluit uw formule eens af met Ctrl-Shft-Enter, omdat het gaat over een matrixformule.

Ik heb het VBS kunnen aanpassen dat hij eerst een maand verhoogt en dan pas de dag en dat werkt.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan