• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum opstelling blijkt niet te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flightcase

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Beste,

ik vertrek bij een datum notitie mm/dd/jjj u:mm:ss
als ik de celeigenschappen hiermede afstem en ik tel er 1 dag bij dan weigert excel de dag bij te tellen.
bvb 05/12/2013 13:22:23 + 1d wordt 05/13/2013 13:22:23
echter blijf excel er 06/12/2013 van maken.
Weet iemand wat ik juist verkeerd doe svp?
vergeet ik in de celeigenschappen iets toe te voegen ofzo??

mvg
Eli

ik zie net dat ik jjjj ingegeven heb ipv jjj. Dit zou goed moeten zijn vermoed ik..:o

05/12/2013 is 12 Mei 2013
1 dag erbij tellen is dan inderdaad 13 Mei 2013
De Amerikaanse datum notatie wordt kennelijk toch gebruikt.

exel doet altijd dit, dag maand jaar,
jij hebt, maand dag jaar, zet de maand en dag andersom,
05/12/2013 13:22:23 niet
12/05/2013 13:22:23 wel
dit zou moeten werken denk ik

Laatst bewerkt:
Dat komt door je Windows-instellingen.

Ik weet niet welke versie je hebt maar kijk eens in de optie's voor het aanpassen van de datumnotatie.

Via Configuratie - Land en Taal kom je er.

Laatst bewerkt:
ik importeer data van een kladblok naar excel via Gegevens/tekst naar kolom/gescheiden/puntcomma/= stap 3/3
daar kan ik de datum format kiezen en daar staat mm/dd/jj bij :rolleyes:
Ik filter bijgevolg met SUBSTITUEREN de "." eruit en steek er "/" in de plaats.
ik dacht dat het daarmee (enkel voor dit werkblad) in orde mee zou dienen te zijn?
is dit een beperking in excel?
Bedankt voor de eerder ontvangen feedback!

ik hoopte dat alleen de datum hoefde te worden omgedraait, wat hier boven staat kan ik jammer genoeg niet bij helpen,hoop op meer racties voor u, Succes

beste mr0007,

cfr de stappen dat ik deed heb ik de datum format op dd/mm/jjjj staan, maar deze dient omgedraaid te worden :)
ik heb in de vorige stappen vermeld op welke wijze ik de punten in de datum opmaak vervangen heb door schuine strepen.
ik hoopte een oplossing te vinden binnen mijn werkblad zonder alle excel bestanden op zijn kop te zetten ;)

Geen probleem en bedankt voor de reactie! Elke reactie wordt bij deze heel erg geapprecieerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:

hoe seconde bijtellen in cel met formule in aub?

Bekijk bijlage voorbeeld tijd - kopie.xlsx

beste,

ik heb een probleem met 1 seconde bij te tellen in een celformat hh/mm/ss waarin een formule staat.
De datumformat in cel A4 is onveranderlijk daar het uit een toestel afkomstig is en tevens mm/dd/jjj , hetgeen bij excel een probleem is.
Hieraan mogen geen aanpassingen gebeuren svp?

weet er iemand hoe ik tov cel M4 1 seconde kan laten bij rekenen ? Maw de hh/mm/ss dienen te telen, datum moet onveranderd blijven..

Graag advies aub?

voorbeeldje in bijlage

Zou dit u uit uw lijden kunnen verlossen?

Code:
=TEKST(DATUM(DEEL(M4;7;4);LINKS(M4;2);DEEL(M4;4;2));"mm.dd.jjjj")&" " &TEKST(TIJDWAARDE(RECHTS(M4;7))+1/84600;"uu:mm:s")

Bijlagen

AMEN!!!!!!!!!!!!!!! :thumb:

tjonge Cobbe petje af ! dit werkt prima!

ik ga nog even wachten deze discutie te sluiten als U dat niet erg vind. Hopelijk volgen er later geen problemen in mijn werkboekje.

heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan