• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Hallo is er een makkelijker manier van datums bijvoegen dan handmatig zie voorbeeld

in kolom q en r datum begin en einde werkweek

mijn vraag om voor de rest van het formulier ,ter hoogte van het cijfer van kolom a

de begin en eind datum van de week in te vullen in q dan wel r

probleempje met lege cel dat er tussen zit kom ik er even niet uit

TIABekijk bijlage rouleringen standaad.xlsx

Kan je het niet oplossen met een simpel formuletje?
In kolom Q en R de formule: =Q4+7 en =R4+7
Dan Selecteer je Q5, Q6, R5 en R6 en kopieer je die formules naar beneden.

is het ook mogelijk om dit in een vraag te gieten? En een eenvoudig voorbeeldje te plaatsen met wat waar staat en wat ergens moet komen te staan?

Cel R4:
Code:
=Q4+6

Cel Q6
Code:
=R4+1

Cel R6
Code:
=Q6+6

Selecteer bereik Q5:R6 en dan doortrekken met de vulgreep. Gemakkelijker kan ik het niet bedenken.

Hallo ,jammer dat mijn reactie van gisteren niet is geplaatst, maar ik ben eruit, de aan gedragen oplossingen werkte en of gedeeltelijk niet (kolom a JeanPaul) , wat betreft de formule (JanBolhuis) het probleem elke regel, datum ,moest zijn elke 2 e regel ,Namliam maar zette mij wel op het goede spoor

mijn oplossing ,eerst twee cellen samenvoegen, dan deze selecteren, naar beneden trekken, formule =q4+7 datum invullen q4 en q6 selecteren naar beneden doorhalen etc enz.

Toppie bedankt voor de moeite

wat betreft de formule (JanBolhuis) het probleem elke regel, datum ,moest zijn elke 2 e regel ,Namliam maar zette mij wel op het goede spoor

Het feit dat je de instructies niet kon volgen, betekend niet dat ze niet werken.... iets beter lezen misschien volgende keer?

Ben blij dat je er ondanks dat toch uitgekomen bent en dat je een voor jou werkende oplossing hebt kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan