datum opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewezel

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Beste helpers,

Graag zou ik op blad aanvraag na selectie van de betreffende rij (dus a1 is geselcteerd of a2 enz) d.m.v. de button op blad dagplanning de juiste uren op de juiste datum gekleurd willen hebben. Is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dit dan.

bijgevoegd een klein voorbeeldje uit een groter bestand normaal staan alle dagen in de dagplanning uiteraard.

alvast bij voorbaat dank

erwin

Bijlagen

echt waar niels je bent geweldig :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

he niels,

is inderdaad een toevoeging aan het zelfde bestand.
heb toch nog een vraagje voor je.
was vergeten om de button in het bestand te plaatsen deze code zou eigenlijk moeten werken op de actieve cel.
heb hem proberen aan te passen maar hij loopt vast op de laatste coderegel wat doe ik fout snap het niet.

heb nu dit
Code:
Cancel = True
If Intersect(ActiveCell, Range("$A$3:$A$100")) Is Nothing Then Exit Sub
With Sheets("dagplanning")
    Set dag = .Range("A:A").Find(ActiveCell.Offset(0, 8).Value, LookIn:=xlValues)
    Set naam = dag.Offset(1, 0).Resize(17, 1).Find(ActiveCell.Offset(0, 1))
    tijd = WorksheetFunction.RoundDown((ActiveCell.Offset(0, 3) * 24 - 7) * 2, 0.5)
    naam.Offset(0, tijd + 1).Resize(1, ActiveCell.Offset(0, 7) * 2).Interior.ColorIndex = 3
End With

Ik had de knop zelf weggehaald omdat het makkelijker is als je de cel 2x aanklikt waar een naam staat. Je moet nou de gebruikers gaan uit leggen dat ze eerst de naam aan moeten klikken en dan op de knop moeten drukken.
Als ze dat niet doen gebeurt er niks en snappen ze niet wat er aan de hand is.

Code:
    Set dag = .Range("A:A").Find(ActiveCell.Offset(0, 8).Value, LookIn:=xlValues)
    Set naam = dag.Offset(1, 0).Resize(17, 1).Find(ActiveCell.Value)
    tijd = WorksheetFunction.RoundDown((ActiveCell.Offset(0, 3) * 24 - 7) * 2, 0.5)
    naam.Offset(0, tijd + 1).Resize(1, ActiveCell.Offset(0, 6) * 2).Interior.ColorIndex = 3
End With

Niels

Of je hebt een kolom toegevoegd tov je eerste voorbeeld of je begrijpt de offsetfunctie niet helemaal.
aangepast aan het eerder gegeven voorbeeld.

Code:
Sub test1()
    Set dag = .Range("A:A").Find(ActiveCell.Offset(0, 7).Value, LookIn:=xlValues)
    Set naam = dag.Offset(1, 0).Resize(17, 1).Find(ActiveCell.Value)
    tijd = WorksheetFunction.RoundDown((ActiveCell.Offset(0, 2) * 24 - 7) * 2, 0.5)
    naam.Offset(0, tijd + 1).Resize(1, ActiveCell.Offset(0, 6) * 2).Interior.Color = vbRed
End With
End Sub

PS waarom hou je mijn voorbeeld niet aan en vervang te target door active cel, dan maakt het niet uit in welke kolom je staat als je op de knop drukt.

Niels

Laatst bewerkt:
datum

Hoi Niels,

er is maar een gebruiker die weet dat de eerste cel actief moet zijn.
in het totale bestand word per regel bepaalt of de medewerker wel of geen vrij krijgt die reegel wordt bij verwerking gelijk verwijdert.
vandaar dat ik liever de actieve cel variant heb.

zie nu ook wat ik verkeerd deed met de offset moet natuurlijk vanuit de actieve cel kijken.

deze werkt perfect zeer bedankt voor het meedenken

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan