Datum periode/overlap controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyeye

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2012
Berichten
42
Hallo,

Ik ben bezig met een code voor het maken van een lijst met vakantiedagen van medewerkers die te gelijk vallen met het rooster dat ik op dat moment aan het maken ben.

Hier komt het op neer:
Kolom A: Naam medewerker
Kolom B: Begin datum vakantie
Kolom C: Eind datum vakantie
Deze gegevens staan gesorteerd op de begin data van de vakanties

Ik maak elke week een planning van 4 weken in het voorruit. Op het moment dat ik begin met de planning wil ik een lijst kunnen uitdraaien met alle vakanties die een overlap hebben met de 4 weken die ik ga plannen. Dus vakanties die al reeds begonnen zijn maar nog niet afgelopen, vakanties die volledig binnen die 4 weken vallen en vakanties die nog niet begonnen zijn maar wel starten binnen die 4 weken.

Ik ben al druk geweest met een for next functie en if else functie om de begin datum te controleren of deze in de 4 weken periode valt, maar loop al gelijk tegen het probleem op dat de begin datum misschien al verstreken is maar de einddatum nog niet. Dus een poging gedaan om het achterste voor te benaderen, maar ik kom er niet uit.

Makkelijker lijkt mij om een vergelijking te kunnen doen tussen de vakantie datum en de vier weken periode b.v vakantie 3/1/2014 t/m 15/1/2014. vier weken rooster 6/1/2014 t/m 2/2/2014. Ja een overlap dus op de lijst om uit te printen. Maar ik weet niet of hier een functie voor bestaat of hoe je deze zou kunnen maken/schijven.

Wie kan mij de goede richting op helpen? Alvast hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan