datum probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

scratchtraxx

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Beste,

Ik heb een tabel waar ik via toevoegquerys automatisch gegevens in plaats.

Is het mogelijk om bij het trekken van een rapport, dat hij automatisch de hoogste datum kiest (via een query ...)

Mijn eerste gedacht was als criteria in te vullen =Max(date()), maar dat wou dus niet werken :)

Alvast zeer vriendelijk bedankt!

Gewoon oplopend sorteren ? o aflopend.
De vraag is een beetje onduidelijk.

Gewoon oplopend sorteren ? o aflopend.
De vraag is een beetje onduidelijk.

Mijn excuses als de vraag onduidelijk bleek.

Ik bedoel dus, ik heb een tabel waarin allerhande gegevens worden verzameld. Elke rij is gekenmerkt door een datum (dus elke dag trek ik gegevens, en worden verschillende rijen via toevoegqueries toegevoegd)

Mijn vraag dus is, stel in je tabel krijg je volgende: (een voorbeeld)

Datum Omschrijving omzet
26/04/2010 stoel A 245 €
26/04/2010 stoel B 125 €
26/04/2010 tafel FG 163 €
27/04/2010 stoel A 236 €
27/04/2010 stoel B 439 €
28/04/2010 tafel FG 1452 €
29/04/2010 stoel A 564 €
29/04/2010 stoel B 852 €
29/04/2010 tafel FG 395 €

Mijn vraag is dus, is het mogelijk om via een query automatisch de hoogste datum te kiezen, dus dat het rapport dus altijd alleen de gegevens van de hoogste (in dit geval 29/04/2010) datum toont.

Ik heb reeds een query, en dacht met max functie te werken, maar dat neemt hij niet aan.

Je kunt met DMax wel de hoogste datumwaarde uit een tabel trekken, eventueel met een extra filter erbij. DMax("[Datumveld];"[TabelNaam]")

Ik heb hetzelfde probleem, in welk veld dien ik dit in te vullen?

Het is niet netjes om in een (reeds afgesloten) vraag van iemand anders een vraag te stellen; als het antwoord hier niet bij jou werkt, is er misschien ook wel een andere oplossing nodig. Maak dus eerst een eigen vraag aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan