Datum query

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Daar ben ik weer :P

Ik heb de hele nacht zitten puzzelen maar ik kom niet uit een datum query;

Ik wil getoond hebben hoeveel records vandaag zijn gemaakt in mn database,
Hiervoor heb ik een selectiequery aangemaakt

Veld : Datum
Tabel : Parkeerbeheer
Totaal : Aantal
Sorteervolgorde : Geen
Criteria : Date()

Bij criteria alles geprobeerd maar de enige keer dat ik uberhaupt een waarde te zien krijg is als ik <=Date() doe, dan laat ie het totaal aantal records zien.
Wat doe ik nou verkeerd ??
Zou toch niet moeilijk moeten zijn ...

ALvast dank voor het meedenken weer !

Gebruik het ID veld om het aantal per dag te bepalen.

Hoe ga ik daarmee te werk dan ? Ik bedoel ik heb bij datum een criterium, namelijk alle records gelijk aan de datum van vandaag. Maar hoe maak ik het veld ID duidelijk wat ik wil ?

Voorbeeldje. Probeer maar eens bij "Ontvangst" de criteria =Date().

Bijlagen

Ok dat werkt. Nu heb ik een veld op mijn formulier genaamd Tekst193 (niet handige naam, ik weet het) waar ik de uitkomst van de query wil laten zien, maar ik krijg dat maar niet voor elkaar.

Ik zit al uren te googlen maar het wil me maar niet lukken :shocked:

Kun je hier een voorbeeld met testgegevens plaatsen?

Het is eigenlijk jouw voorbeeld die je hier gepost heb, maar dan dat je de uitkomst van die query (voorbeeld : 3 aangemaakte records vandaag) in een veld op het formulier laat zien.

Ik wil best een voorbeeld maken maar ik ben vrij tot Vrijdag en kan vanaf thuis niet werken.

Bedankt voor je hulp tot zover trouwens. Er komt een mooie dag dat ik het allemaal zelf kan hoop ik, maar voorlopig wil het allemaal net even niet lukken ^^

groeten uit het mooie Voorburg

Dat is simpel. Zet in de criteria van het veld "Ontvangst" =Date(). Maak met de wizard een formulier gebasserd op je query. Dat zou het moeten doen.

Daar schuilt het probleem hem nu. Als ik een nieuw formulier maak dan gebruik ik de wizard en is het een eitje. Maar ik kan de wizard niet gebruiken omdat ik een al bestaand formulier heb. Bovendien heb ik ergens gelezen dat je iets met Dlookup moet gaan rommelen omdat de query geen deel uit maakt van mn huidige formulier.

Ik heb ook nog geprobeerd de query te maken in de query die ik wél gebruik als gegevensbron voor het formulier maar hoewel ik wel een "AantalVanID" veld krijg in de query, deze geen data retourneerd.

Ik heb vanacht echt zowat alles geprobeerd, tot op het punt dat ik wel mn haren uit mn hoofd kon trekken van frustratie hehehe.

Dan wordt het toch wachten tot je vrijdag een voorbeeld kan maken helaas. Wat je allemaal wel of niet moet doen is afhanelijk van de opzet van je database en daar heb ik helaas geen inzage in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan