• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum selecteren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn86

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Goede avond!

Is het mogelijk om in excel, als je een datum in wilt voeren, dat je dan op een cel klikt, en dan een overzichtje krijgt (kalender) en daarom dan je datum kan kiezen..
Zoals uitgelegd in het voorbeeldbestandje..

Kan iemand mij hiermee helpen?!

Zie bijlage!!!

Bijlagen

Dat zal ie inderdaad bedoelen. En nu maar hopen dat ie het ook werkelijk kan gebruiken.

Luc heeft een extra besturingselement gebruikt uit de werkbalk Werkset Besturingselementen. Hierbij klikt ie op Extra besturingselementen (onderaan knopje met hamer), en hij kiest daar 'Kalenderbesturingselement' uit.

De code om dit besturingselement te gebruiken is vrij eenvoudig. Kijk maar eens naar de programmacode van zijn werkblad. Maar helaas kan je dit besturingselement niet gebruiken indien je niet over Access beschikt. Hou daar dus rekening mee.

Luc

LucB en Luc H.

Hartstikke Bedankt.. dit is precies zoals ik het bedoel!

Gr. Martijn

Het is me nog niet helemaal gelukt trouwens...

Bij jou krijg je als je op de cel klikt meteen dat overzichtje te zien, maar mij lukt dat niet eigelijk.

Kun je mij stap voor stap vertellen hoe ik het moet doen?

Gr. Martijn

Hoi Martijn,

Klik eens rechts op je bladtab, en kies voor 'programmacode weergeven'. Dan zie je meteen welke code LucB gebruikt.

Welk besturingselement hij gebruikt heb ik reeds uitgelegd. En om de naam van het besturingselement te ontdekken: Neem 's een macro op, waarbij je het besturingselement (Dat je net op je werkblad geplaatst hebt) verplaatst.

Succes,
Luc

ik heb de programmacode gekopieerd, maar verder snap ik niet wat ik moet doen eigelijk...

Ik heb een bijlage erbij gedaan.. dan kun je zien wat ik heb gedaan..

Gr

Bijlagen

Wat is het probleem? Het werkt toch?
Het enige verschil is dat uw kalender al zichtbaar is bij het openen van het bestand.
Klik even buiten de A kolom... en sla het bestand op. Dan is ook dat probleem opgelost.

Luc

Ja, sorry!

Ik dacht dat het niet werkte, maar ik moest eerst het bestand nog even afsluiten en dan opnieuw openen.. dan deed hij het wel..

Maar toch nog bedankt!
Zou je ook nog even naar mijn andere vragen kunnen kijken die ik op dit forum van Excel heb staan!?

Gr. Martijn

Luc & Luc,
Ik vind het een fantastische oplossing om van veschillende datum invoer af te komen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit in een file van mijzelf te plaatsen. Volgens mij gaat het verkeerd door de "private sub" "Calendar1". Help svp

Gevonden oplossing op dit moment is plakwerk naar het kalender bestand. de range aanpassen lukt en werkt, maar kan ik ook 2 of 3 bereiken opgeven? en zo ja, heb je hier een voorbeeld van.

Alvast bedankt,

Ricky

Luc & Luc Kalenderhulp

Het zal niet zijn zoals het hoort, maar hoop dat jullie willen reageren op eerder gestelde vragen. Ben het blijven proberen maar kom er echt niet uit.

Ricky

Hoi Ricky,

Alles is nochthans uitgelegd. Post uw bestand eens, met de fouten die je gemaakt hebt. Dan kunnen we zien waar het fout gaat.

Luc

oeps

Bedankt voor de reactie.
N.a.v. uw antwoord alles nog eens goed gelezen en inderdaad, ik heb een stukje overgeslagen.
Ik heb net een testje gedaan met 4 kolommen en het werkt. Super!

Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan