• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum tekst rood indien...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrer

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
dag beste mensen,

ik ben een contracten overzicht spreadsheat aan het maken en het is de bedoeling dat men snel kan zien of een contract verlopen is, en in welke peroide ze geldig was.
Dit wil ik doen door de verloopdatum van het contract rood te laten kleuren indien deze eerder is dan de systeemdatum, die ik in een andere cel invoer.

kan iemand mij vertellen hoe ik deze functie in een cel kan opnemen?

bvd, Mark

ik ben nog even verder wezen rommelen.

ik wil nu dat de kolom ook aangeef wanneer een contract minder dan 30 dagen geldig is.

dit wil ik doen door de vermelde datum automatisch oranje te laten kleuren als het verschil tussen de systeemdatum en opgegeven verloopdatum kleiner is dan 30 dagen.

hoe doe ik dit?

Hiervoor is het zelfde antwoord als in bericht #2 --> voorwaardelijke opmaak --> formule
Bijvoorbeeld:
Code:
=EN(B1<=VANDAAG()+30;B1>=VANDAAG())

Succes,

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie.

Na een tijdje uitproberen kom ik er toch niet uit.
in de formule die je stuurde, wat moet er in cel B1 staan?
ook weet ik niet wat de formule =EN() doet. ik probeer het al een tijdje op te zoeken (inclusief excel help), maar ik kan het niet vinden.

bvd

Wat de functie EN() doet vind je terug onder F1 (help)
Misschien is het voor jou verstandig om eens een voorbeeld bestandje te posten . . .

Succes,

Bedankt voor je voorbeeldbestand, 1 opmerking hier over: 31-11-2010 bestaat niet . . . (ook niet in alle andere jaren) :d

Zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan