• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum terugrekenen ahv aantal maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Ik heb het aantal maanden van een periode welke als voorbeeld 3; 6 of 12 maanden kan zijn. En ik heb de info tot welke datum er een factuur is gestuurd.

Nu wil ik de begindatum (factuurdatum) van de periode hebben.

Mijn oplossing is te simpel en is niet nauwkeurig. Ik heb handmatig de uitkomst er al bijgezet in de bijlage. Het hele bestand telt ruim 13000 rijen, dus geen optie om de rest ook ff met de hand te willen doen.

=einddatum - (aantal maanden x 30)

Ik geprobeerd er afronden.naar.beneden voor te zetten, met zonder succes.

Wie kan mij voorzien van de juiste formule. Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Chocka,

Probeer deze eens :
Code:
=DATUM(JAAR(C2);MAAND(C2)-B2;DAG(C2))

Succes,
Martin

Een formule zie ik niet zo snel voor me. Het is wel mogelijk om zelf een functie te maken die dit voor je kan uitrekenen (met VBA), mocht je daar interesse in hebben en de nood zo hoog wezen.

En mocht je hier interesse in hebben, hoe wil je dan dat de parameters worden ingesteld?Bijvoorbeeld:
Code:
=FACTUREERDATUM('Verwijzing naar GEFAKT TOT';'Verwijzing naar Maanden')

Blijkbaar niet nodig. Bedankt Thankyou

Laatst bewerkt:
@ Excelmark,

Dit was al de 2e keer vandaag dat we op de minuut af op een zelfde topic reageerden.
Ik neem aan dat je hier met een UDFje had willen werken?

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan