arnose09
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 aug 2006
Beste Helpmij'ers,
Is het mogelijk de formulier labels ETA(WEEK) en DAG te vullen aan de hand van de datum in Texbox, ETA(Datum)?
Vb. Als ik de textbox vul met bijv. 10-18-2011 worden de labels automatisch gevuld:
Week: 42
Dag: dinsdag
Ik heb een code gevonden maar weet niet hoe ik deze zo kan aanpassen dat dit werkt zoals ik wil:
En is het mogelijk als een van de ingevoerde acties in een voorgaande week ligt dat hiervan een melding wordt gemaakt in een Msgbox bij openen van het bestand dat de actie is verlopen?
Bestand is bijgesloten.
Bekijk bijlage test.xlsm
Alvast bedankt.
Is het mogelijk de formulier labels ETA(WEEK) en DAG te vullen aan de hand van de datum in Texbox, ETA(Datum)?
Vb. Als ik de textbox vul met bijv. 10-18-2011 worden de labels automatisch gevuld:
Week: 42
Dag: dinsdag
Ik heb een code gevonden maar weet niet hoe ik deze zo kan aanpassen dat dit werkt zoals ik wil:
Code:
Public Function DagVandeWeek(Weeknummer As Integer, Jaar As Integer, dag As Integer) As Date
Dim basis As Date
Dim x As Integer
Dim i As Integer
basis = DateSerial(Jaar, 1, 1)
x = Weekday(basis, vbMonday)
i = dag - x
basis = DateAdd("d", i, basis)
DagVandeWeek = DateAdd("d", (Weeknummer - 1) * 7, basis)
End Function
En is het mogelijk als een van de ingevoerde acties in een voorgaande week ligt dat hiervan een melding wordt gemaakt in een Msgbox bij openen van het bestand dat de actie is verlopen?
Bestand is bijgesloten.
Bekijk bijlage test.xlsm
Alvast bedankt.