datum/tijd format onwijzigbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Draconia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2010
Hallo allemaal

Ik ben bezig met een macro te schrijven voor een dataverwerking van een aantal metingen.
Hierbij wordt van elke meting een (klein) rapport in excel in een folder opgeslagen.
Mijn macro opent elk rapportje en haalt daar de meetwaarde en de datum/tijd vandaan, en plakt die in een overzichtstabel.

Het probleem is nu dat de datum/tijd cel aangepast moet worden naar onze datum/tijd notatie. Via format cells/date lukt het niet, de waarde blijft hetzelfde. Ik kan er ook geen value of iets anders van maken, hij blijft de waarde houden die hij heeft. Ik heb ook geprobeerd om via find/replace er iets mee te doen, en daarmee krijg ik de tijd wel apart als tijd, maar de datum blijft onwrikbaar...

Maar het gekke is, als ik in de cel ga staan voor het getal, en die backspace, dan herkent hij de waarde wel en zet hem in de juiste format. Maar omdat er niks staat lukt dat ook niet met find/replace...

Ik vermoed dat er een bepaalde hidden format onder zit, die ik meekopieer, maar zou niet weten hoe ik die kwijt kan raken.

Kunnen jullie mij helpen?

met vriendelijke groet

Draconia

**** gevonden! *****

De files zijn beschermd door een wachtwoord, die ook het format afschermt. Als ik ze eerst van de protection afhaal kan ik het format verwijderen

Evengoed bedankt :)

Laatst bewerkt:
Draconia,

Gefeliciteerd, en als je hem nu nog op opgelost wilt zetten doen wij er virtuele ballonnetjes bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan